iAd wordt snel in Europa gelanceerd

Apple staat op het punt om het href="http://advertising.apple.com/" target="blank_">mobiele advertentieplatform iAd</a> in Europa te lanceren. Het bedrijf zou hierbij bereid zijn de prijs die zij voor de advertenties vragen te verlagen om grote Europese bedrijven over te halen via iAd te adverteren. Dit meldt <a href="http://www.ft.com/cms/s/2/31bf2166-f01f-11df-88db-00144feab49a.html" target="blank_">The Financial Times</a>.

Volgens de financiële krant zijn bedrijven als L'Oréal, Renault en Nestlé geïnteresseerd in adverteren via iAd en gaan in december van dit jaar een campagne opstarten. Opvallend is dat het merendeel van deze advertentiecampagnes alleen dit jaar loopt en volgend jaar niet meer draaien. De populariteit van iAd is in Europa dan ook kleiner dan Apple in eerste instantie had verwacht. The Financial Times noemt de hoge prijs van iAd, het trage productie proces van advertenties en het terugtrekken van klanten als voornaamste reden voor de tegenvallende populariteit.

De financiële website meldt verder dat het merendeel van de huidige adverteerders via iAd tevreden zijn over het resultaat dat zij met de dienst behaalden. Deze adverteerders komen uit de Verenigde Staten, waar iAd al enige tijd beschikbaar is. Wel heerst hebben zich problemen voor gedaan met de timing van de campagnes. De interactie met Apple was hierbij niet eenvoudig.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten