iPad-only magazine biedt blik in toekomst van tijdschriften

href="http://www.virgin.com/" target="_blank">Virgin</a>, een organisatie van de <a href="http://www.virgin.com/richard-branson/" target="_blank">Britse zakenman Sir Richard Branson</a> die verschillende bedrijven in handen heeft, heeft een iPad-only tijdschrift gelanceerd onder de naam <a href="http://www.projectmag.com/" target="_blank">'Project'</a>. Project richt zich op technologie, entrepreneurs, design en entertainment en noemt 'creatieve mensen' haar doelgroep. Het blad wil aandacht besteden aan mensen die succesvol zijn binnen hun beroepsveld.

De app zelf kun je gratis downloaden. Om het tijdschrift Project vervolgens te bekijken zul je in-app drie dollar per maand moeten betalen. Het tijdschrift is echter aanzienlijk actueler dan een traditioneel tijdschrift aangezien de content in de app gedurende de gehele maand wordt geüpdatet. Doordat er geen papieren versie van Project bestaat kan het tijdschrift volledig worden geoptimaliseerd op de iPad en gebruik maken van alle mogelijkheden die het apparaat biedt. Zo maakt de Project-app gebruik van de touchbesturing van de iPad en biedt de lezer de mogelijkheid tot interactie. Hierdoor kun je in de eerste editie van het tijdschrift een virtuele tour nemen door Tokyo, de nieuwe conceptauto van Jaguar in hoge resolutie bekijken en daarnaast het geluid van deze auto beluisteren. Ook is het mogelijk een persoon op een foto in beweging te laten komen door simpelweg op hem te klikken. De app toont hoe 'print media' er in de toekomst uit kan gaan zien.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten