Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

iPhone groeit terwijl Android stagneert

Door: | 04 juli 2014 10:04

Apple

Ondanks een flinke groei van het aantal verkochte Samsungs in de Verenigde Staten, gaat het niet voor de wind met Android. Er gingen in mei minder smartphones met een Google OS over de toonbank dan een maand eerder.

Uit cijfers die bureau Comscore vrijdag publiceerde, blijkt dat Google's Android besturingssysteem nauwelijks aan populariteit wint in de Verenigde Staten. Sterker nog, in de maand mei kreeg Apple er 1,3 miljoen iPhone-klanten bij, terwijl er juist 100.000 minder gebruikers van Android waren.

Samsung laat als enige Android-leverancier een toename in marktaandeel zien en neemt in omvang toe van 27 procent in februari naar 27,8 procent in mei. Motorola blijft in marktaandeel gelijk, terwijl LG en HTC juist 0,3 procent moeten prijsgeven.

Apple's iPhones doen het nog steeds buitengemeen goed in de Verenigde Staten. Hoewel iOS in vergelijking met Android qua omvang al een tijdje op een verre tweede plek staat, steeg het marktaandeel van de iPhone met 0,6 procent naar 41,9 procent. Apple is daarmee het absolute nummer 1 merk in de VS.

Einde BlackBerry en Symbian komt heel nabij

Wat verder opvalt in de cijfers is dat Microsoft met Windows Phone in de eerste maanden van dit jaar helemaal niets wist te winnen in de VS en dat BlackBerry en Symbian langzaam uit de statistieken verdwijnen. De grote vraag is of zij komende maanden door nieuwe spelers als Sailfish, Firefox, Tizen en Ubuntu verdreven kunnen worden.

1 Reacties op: iPhone groeit terwijl Android stagneert

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 3 jaren, 2 maanden geleden
    Vooral in Amerika, Bij Apple proberen ze bij reclames een grote doelgroep erbij te betrekken door bijvoorbeeld ouderen met de gadgets te laten spelen, waardoor mensen denken dat het heel gemakkelijk is om met de producten overweg te kunnen.
    .
    Ook laten ze heel goed het moderne design en het gebruiksgemak zien. Hierdoor krijgen consumenten het idee dat iedereen er heel gemakkelijk mee om kan gaan. Ook wanneer je door de winkelstraten loopt zie je reclameborden voor de winkel staan. Alle Apple medewerkers hebben allemaal t-shirts aan met Apple design. Vooral in Amerika heb je grote reclameborden van Apple in de stad. Hierdoor promoot Apple zichzelf zo veel mogelijk waardoor de Amerikaanse consument onbewust alles wat hij ziet onthoud waardoor de kans dat hij/zij de volgende keer weer een Apple kiest, groter word.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.