iTunes Match per ongeluk beschikbaar voor Europese gebruikers

© PXimport

iTunes Match per ongeluk beschikbaar voor Europese gebruikers

Geplaatst: 15 december 2011 - 15:55

Aangepast: 16 november 2022 - 09:24

Wouter Hoeffnagel

Apple heeft per ongeluk iTunes Match voor een aantal gebruikers in Europa, Canada en Australië toegankelijk gemaakt. De gebruikers hebben een abonnement afgesloten op de dienst en hebben een mail gekregen waarin de aankoop wordt bevestigd.

De Europese, Canadese en Australische gebruikers kunnen echter geen gebruik maken van iTunes Match. Apple heeft inmiddels via een mail van de klantenservice van de iTunes Store de gebruikers laten weten dat er iets fout is gegaan. In de mail stelt Apple dat de dienst alleen beschikbaar is in de Verenigde Staten en Brazilië. De dienst werkt daarom alleen voor gebruikers die een account hebben in één van deze twee landen.

Gebruikers die toch een abonnement op de dienst hebben afgesloten krijgen het geld dat zij hiervoor betaald hebben op hun rekening terug gestort. In Nederland kost de dienst 24,99 euro per jaar. Het is niet duidelijk hoe de fout heeft kunnen ontstaan. Mogelijk heeft het iets te maken met de lancering van iTunes Match in Brazilië eerder deze week.

iTunes Match is een dienst waarmee je je muziekbibliotheek kunt opslaan in de cloud. Dit heeft als voordeel dat je de muziek niet langer op je iPod touch, iPhone of iPad hoeft op te slaan, aangezien je deze via internet vanuit iCloud kunt beluisteren. Je kunt in totaal 25,000 nummers in iCloud opslaan.

Het uploaden van 25,000 muzieknummers neemt veel tijd in beslag. iTunes Match controleert daarom vooraf welke nummer al op de iCloud-servers staan. Alleen de nummers die nog niet bekend zijn bij iTunes Match hoeven naar de server te worden geüpload.

Het is niet duidelijk wanneer iTunes Match in Nederland beschikbaar zal zijn.

© PXimport

De mail die Apple naar gebruikers stuurde (via MacRumors)

Via: GigaOM

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten