LinkedIn introduceert sociale nieuwsdienst

Door: | 11 maart 2011 10:03

Apple

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. pagina 2
  3. pagina 3

Netwerksite LinkedIn heeft donderdag een nieuw product aangekondigd: LinkedIn Today. Wat is het precies en wat kun je ermee?

Gisteren is LinkedIn Today live gegaan – een beta product dat nieuws aggregeert op basis van jouw ingestelde voorkeuren en connecties.

Volgens Liz Reaves Walker, productmanager bij LinkedIn, hoopt het bedrijf dat dit het voornaamste platform wordt voor op leden die zich op de hoogte willen houden van nieuws uit specifieke branches. “Voor mensen met weinig tijd is dit een geweldig product om snel te weten wat er op dit moment gaande is”, vertelt ze. LinkedIn Today is beschikbaar in voor 22 verschillende vakgebieden en is tevens verkrijgbaar als iPhone applicatie.

De aankondiging volgt op LinkedIn’s prospectus van eind januari waarin het bedrijf stelt dat “een aanzienlijke meerderheid van onze gebruikers de website niet maandelijks bezoekt en het merendeel van de pageviews wordt gegeneerd door een minderheidsgroep.”

Lewis Howes, auteur van het boek LinkedWorking, ziet de nieuwsdienst als een manier voor LinkedIn om gebruikers vaker op de site te krijgen. “Er was vooralsnog geen aanleiding voor gebruikers om op de site te blijven plakken. Zodra LinkedIn Today een prominente plek krijgt toebedeeld op de startpagina van gebruikers, zou het ervoor kunnen zorgen dat ze minder naar nieuwssites surfen en LinkedIn vaker gaan gebruiken.”

Hoe werkt LinkedIn Today en wat kunnen we al zeggen over de mobiele app?

Je kunt LinkedIn Today bezoeken door naar www.linkedin.com/today te gaan of op de News-knop in het tabblad ‘More’ te klikken. Niet iedereen zal dezelfde introductiepagina hebben. De verhalen die hier verschijnen worden geaggregeerd op basis van vakgebieden waarvan je eerder in je profiel aangegeven hebt daarin werkzaam en/of geïnteresseerd te zijn.

De hoofdverhalen worden gevormd door de meest gedeelde artikelen binnen de LinkedIn-gemeenschap. Als je wilt, kun je zien wanneer het verhaal voor het eerst gedeeld werd en wie van jouw eerste en tweederangs connecties het verhaal hebben gepost. Onder de hoofdverhalen staan andere populaire verhalen van vakgebieden waarvan LinkedIn denkt dat ze voor jou van toepassing zijn.