Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Microsoft kleedde falende tabletpartners zelf uit

Door: | 26 juni 2012 14:24

Apple

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. pagina 2

Microsoft gaat zijn eigen tablet maken omdat zijn pc-makers niet meer innoveren. Die hebben daar het geld niet voor, omdat de marges op hardware minimaal zijn. Vanwege de hoge kosten van Windows…

Doordat Microsoft en Intel de meeste marges opsnoepen in de verkoop van pc's en andere hardware, houden de pc-leveranciers als HP, Dell en anderen te weinig geld over om met innovaties te komen. Het ontbreekt hen simpelweg aan het geld. Door het grote deel van de omzet dat naar Microsoft ging vanwege de licenties op Windows, en naar Intel vanwege de chips, moeten hardwareleveranciers voor de overige componenten op zoek naar zo goedkoop mogelijke standaardproducten.

Daardoor kreeg het met miljarden dollars geladen Apple in de afgelopen jaren vrij baan om zelf door de hele toeleveringsketen op zoek te gaan naar de meest innovatieve oplossingen, tot aan het kopen van de hoogste kwaliteit aluminium bij een mijn in Australië, voor gebruik in de behuizing van de iPad.

Microsoft schildert zich zelf de hoek in

Dat maakte dat Microsoft zichzelf in een hoek heeft gezet, zoals een schilder dat kan doen bij het schilderen van de vloer, schrijft The New York Times in een verhelderend artikel over de oogkleppenstrategie van Microsoft in zijn jacht naar de Windowsmiljarden. De verregaande tentakels van Apple in de wereldwijde toeleveringsindustrie heeft de managers in Redmond van de stoel geblazen.

De Amerikaanse krant haalt voormalige werknemers van Microsoft aan die vertellen dat de introductie van de iPad twee jaar geleden pas de ogen van de Microsoftdirectie opende. Toen bleek dat Apple wel heel erg ver ging om de benodigde materialen zeker te stellen voor een kwalitatief en innovatief product, anders dan de standaardisering waar Microsoft zijn hardwarepartners toe gedwongen had.

Naast een voorsprong in innovatie liet Apple Microsoft ook zien dat er zeker voordelen waren in het ontwerpen van zowel hardware als software van een product, waardoor de integratie van beide veel naadlozer is.

Lees verder op de volgende pagina: HP's falen met de Slate

0 Reacties op: Microsoft kleedde falende tabletpartners zelf uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.