Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Nintendo brengt Super Mario naar iOS

Door: Martin Gijzemijter | 07 september 2016 19:30

None
Apple

De grote vraag was vandaag: heeft Apple iets verrassends te brengen tijdens hun 'special event' of zijn alle details al uitgelekt. Daar bracht het bedrijf direct duidelijkheid in vlak na de start van het event. Het bedrijf doet de gamewereld op z'n grondvesten schudden, met de komst van Super Mario...op iOS!

Super Mario Run is een behoorlijke big deal, omdat het de eerste keer is dat onze roodgemutste loodgieter stappen zet buiten de grenzen van het Nintendo-platform (in ieder geval qua hoofdtitel). Super Mario Run is namelijk geen game geïnspireerd door Super Mario Land, het is geen slap aftreksel van Super Mario Land, het ís Super Mario Land, zonder consessies.

Besturing?

Maar hoe zit het dan met de besturing? Een touch screen werkt toch niet net zo lekker als een Nintendo-controller? Dat vond Nintendo ook, en om die reden is er misschien toch een hele kleine concessie gedaan: Mario rent automatisch (vandaar ook de titel).

0 Reacties op: Nintendo brengt Super Mario naar iOS

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.