Open brief vraagt Apple de gesprekskwaliteit van de iPhone 5 te verbeteren

Door: Wouter Hoeffnagel | 16 november 2012 13:11

Apple

Een iPhone 5-gebruikers vraagt Tim Cook in een open brief een oplossing te zoeken voor een probleem met de geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken. De gebruiker stelt dat het geluid tijdens het voeren van gesprekken regelmatig wordt onderbroken, wat het voeren van een normaal gesprek onmogelijk maakt.

De open brief stelt dat gesprekspartners amper te verstaan zijn, doordat het geluid regelmatig wordt onderbroken. Het probleem wordt ook beschreven op zowel Apple's supportforum als het MacRumors-forum. Beide discussies hebben echter relatief weinig reacties, wat een indicatie is dat het probleem niet breed verspreid is.

Vergelijking met iPhone 4

De schrijver van de open brief vergelijkt in een video de geluidskwaliteit tijdens telefoongesprekken op de iPhone 5 en zijn voorganger, de iPhone 4. Om een goede vergelijking te kunnen maken wordt in de test gebruik gemaakt van een opgenomen gesprek, dat via een huistelefoon naar zowel de iPhone 5 als iPhone 4 wordt gestuurd. De video toont dat het gesprek op de iPhone 5 inderdaad slecht te verstaan is, terwijl dit op de iPhone 4 geen problemen geeft.

[youtube]CvyHS_4ZmeE[/youtube]

Het is niet duidelijk wat het probleem veroorzaakt. Zowel Amerikaanse, Nederlandse, Belgische als Zweedse gebruikers melden op Apple's supportforum en het MacRumors-forum dat zij tegen het probleem aanlopen. Meerdere gebruiker zijn teruggegaan naar een Apple Store, waar zij doorgaans zonder veel vragen een nieuw exemplaar kregen. Dit verhelpt het probleem in nagenoeg alle gevallen echter niet.

Ervaringen

Wij zijn benieuwd naar jouw ervaringen met de gesprekskwaliteit op de iPhone 5. Heb jij problemen met het voeren van telefoongesprekken op jouw iPhone 5? Laat het ons weten via de comments!