Opnieuw geval van iPhone elektrocutie: Man in coma

Door: | 19 juli 2013 08:07

Apple

Was er deze week ophef over een vrouw die in China is overleden na gebruik van haar iPhone tijdens het opladen, er is nu een tweede geval. Het probleem zit mogelijk in het gebruiken van een niet-originele oplader. Een 30 jarige man kreeg een elektrische schok toen hij zijn iPhone wilde pakken die aan de lader lag.

Eerder deze week stierf een Chinese vrouw nadat ze tijdens het opladen haar iPhone 5 wilde opnemen. Apple is bezig met het onderzoeken van de elektrocutie.

Vandaag komt opnieuw een bericht in de media van een geval van iPhone elektrocutie in China. De 30-jarige man, Wu Jian Tongn, zou geëlektrocuteerd zijn toen zijn iPhone 4 aan de lader lag op 8 juli. Hij ligt al 10 dagen in coma. De man zou op het moment dat hij door de ambulance werd opgehaald vanuit zijn huis, niet hebben geademd maar later in het ziekenhuis weer zelfstandig tot ademen zijn gekomen.

Zowel de man als de vrouw lijken een niet-originele oplader te hebben gebruikt voor het opladen van de iPhone. Het probleem zou dus mogelijk daar kunnen liggen. Artsen melden in Chinese media in ieder geval dat het in beide gevallen zonder twijfel om een elektrische schok gaat.