Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor ons privacy- en cookiebeleid. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Akkoord

Smartphone Battle China: Samsung 1, Lenovo 2, Apple 3

Door: | 11 maart 2013 07:03

Apple

De smartphone battle in China heeft Samsung op dit moment als winnaar, met Lenovo en Apple op stevige afstand. Android is met een marktaandeel van 86 procent in het laatste kwartaal van 2012 heer en meester. Apple's iOS moest het in dat kwartaal met 12 procent doen.

Uit cijfers van onderzoeksbureau Strategy Analytics, via het Koreaanse Yonhap, bleek gisteren dat Samsung in de Chinese markt in 2012 30 miljoen smartphones zou hebben verkocht in China. Dat is bijna drie keer zo veel als de 10,9 miljoen stuks van 2011. In 2011 waren Samsungs verkopen van smartphones nog goed voor een marktaandeel van 12, 4 procent, dat is nu opgelopen naar 17,7 procent in China.

Samsung's enorme stijging naar de top van de grootste smartphonemarkt van de wereld valt samen met een enorme daling voor Nokia, aldus de cijfers van Strategy Analytics. Het marktaandeel van de Finnen viel terug van 29,9 procent in 2011 tot slechts 3,7 procent in 2012. Dat is een daling van de eerste plaats naar de zevende.

Op dit moment is de tweede plaats op de Chinese smartphonemarkt voor Lenovo, met een marktaandeel vant 13,2 procent (een stijging van vier procent vanaf 2011) En dan de derde plek. Die is voor Apple, met een marktaandeel van 11 procent.

Huawei (9,9 procent) en de lokale fabrikant Coolpad (9,7 procent) completeren de Strategy Analytics top vijf voor 2012.

0 Reacties op: Smartphone Battle China: Samsung 1, Lenovo 2, Apple 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.