Stand van MacBook-schermen helpt Apple bij het verkopen van laptops

Door: Wouter Hoeffnagel | 18 juni 2012 20:06

Apple

Apple probeert in een Apple Store de schermen van alle laptops in exact dezelfde hoek te zetten. Dit is niet alleen voor esthetische redenen, maar zou ook helpen klanten te verleiden een MacBook aan te schaffen.

Forbes schrijft dat medewerkers van Apple Stores iedere ochtend de schermen van alle MacBook Pro's en MacBook Air's op exact zeventig graden zet. Ook in de loop van de dag zouden medewerkers regelmatig een rondje door de winkel maken om de schermen goed te zetten. Onder deze hoek is het scherm van de MacBook niet goed te zien. Dit lijkt misschien vreemd, maar helpt Apple juist de producten te verkopen.

Uitproberen

Consumenten die de MacBook willen bekijken moeten het scherm eerst zelf recht zetten. De klanten raken hierdoor de MacBook aan, waardoor zij eerder geneigd zijn het product uit te proberen. Dit zou de kans dat klanten tot aanschaf van het apparaat overgaan aanzienlijk vergroten. De positionering van de schermen is dus een slimme verkooptruc van Apple.

Ook bij de iPad probeert Apple klanten te stimuleren het apparaat uit te proberen. Zo zijn iPad's in de Apple Store standaard voorzien van een flinke hoeveelheid apps en hebben verbinding met het internet.