The Daily werkt nog niet goed op iPad

De iPad-applicatie voor The Daily kent wat gebreken. De app is tot nu toe heel uiteenlopend beoordeeld. De een is er enthousiast over, de ander totaal niet. Heeft de iPad-krant potentie, of had hij beter nooit geïntroduceerd kunnen worden?

Apple begeeft zich wat dit betreft in een ietwat benarde positie. Het bedrijf geeft namelijk aan, geen apps in haar store toe te laten die crashen. Applicaties moeten werken. Mac Corps (verantwoordelijk voor The Daily) heeft met Apple een mooie deal gesloten: de eerste iPad-krant! Nu alles eindelijk zo ver is, blijkt de app nog al wat kuren te hebben. Zonde van alle moeite?

Misschien is de start van The Daily niet echt denderend te noemen. Vorige week kreeg de krant al haar eerste update. Dankzij deze update is er wel het een en ander verbeterd. De app start sneller en crasht ook iets minder. Een apart verschijnsel dat de update met zich meebracht, was dat je de app eerst moest verwijderen. Je moest The Daily eerst van je iPad afhalen en hem vervolgens weer downloaden. Anders werkte de update niet. Een erg omslachtige manier, zeker voor Itunes.

Het concept van een krant op de iPad is natuurlijk erg mooi. Op dit moment wordt er hard gewerkt om de gebreken van de krant te fixen. Omdat er ook problemen zijn met de Twitter-link aan The Daily, is het goed voor te stellen dat een nieuwe update binnenkort een feit is. Hopelijk zul je de krant dit keer niet eerst hoeven te verwijderen.

The Daily werkt nog niet goed op iPad-15082296

© CIDimport

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten