Wunderkit als wondermiddel tegen chaos

Door: Robbin Ooijevaar | 10 augustus 2012 14:48

Apple

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. pagina 2
  3. pagina 3
  4. pagina 4

Samenwerken aan projecten kan resulteren in chaos. Na mailtjes met actiepunten, taakverdelingen, opmerkingen en aanpassingen is er dan nauwelijks overzicht. Ook bestaat het risico dat bepaalde taken blijven liggen. Met Wunderkit houdt u samen met andere projectleden overzicht over de taken en op de voortgang. Hierdoor worden projecten sneller en efficiënter afgerond. Wunderkit is inzetbaar op vele fronten: van een feestje plannen of het structureren van studiegroepen tot complete zakelijke projecten.

1. Takenlijst op steroïden

Takenlijstjes zijn de basis van Wunderkit. Een takenlijstje is een opsomming van actiepunten. Zodra een punt is afgewerkt, streept u het door. Met Wunderkit kunt u een project aanmaken en hierin meerdere takenlijstjes groeperen. Neem bijvoorbeeld het fictieve project 'tuinpad aanleggen'. Hieronder vallen punten als opmeten, stenen uitkiezen, stenen/zand kopen en gereedschap huren. Een Wunderkit-project kunt u delen met anderen en zo taken verdelen. Wunderkit vereist in het begin enige discipline, maar na een zeer korte leerweg kan iedereen ermee werken.

2. Wunderkit? Wunderbar!

Wunderkit is een crossplatform-dienst die beschikbaar is op elke computer, het enige wat u nodig hebt is een browser en een account. Voor de iPhone is er een app beschikbaar met nagenoeg dezelfde functionaliteit als de web-app. Handmatig synchroniseren is niet nodig, alles gaat automatisch zodat u altijd en overal over uw Wunderkit-omgeving beschikt. In tegenstelling tot vergelijkbare diensten is Wunderkit geheel gratis en eenvoudig te doorgronden. Dit laatste doet niet af aan de mogelijkheden: u gebruikt de functie die u nodig hebt.

3. Samenwerken

Door een project te delen, kunt u samenwerken met anderen. Het project bevat een werkruimte met taken, notities en een overzicht. Projecten kunt u openbaar maken of, zoals we in dit artikel doen, delen met door u geselecteerde mensen. Hierdoor krijgen anderen in een gesloten omgeving toegang tot de projecten, onderliggende taken en takenlijsten. Zo hebben alle deelnemers inzicht in wat er nog gedaan moet worden. Zodra een taak is uitgevoerd, wordt deze doorgestreept door een vinkje te plaatsen. De persoon die de taak heeft aangemaakt, ontvangt hiervan een melding.

4. Aanmelden

Ga naar Wunderkit.com en gebruik Connect with Facebook of Connect with Twitter om toegang te krijgen. U kunt ook een registratie doorlopen met een mailverificatie via Sign up. Wunderkit is gratis, maar er komt ook een betaalde Pro-versie met technische ondersteuning en uitgebreidere apps. Met dit laatste doelen de makers op uitbreidingen die werken in de Wunderkit-omgeving (vergelijkbaar met apps in Spotify). App-uitbreidingen zijn op het moment van schrijven nog niet beschikbaar. De huidige apps (taken, overzicht en notities) blijven altijd gratis.

5. Nieuw project

Een Workspace (werkruimte) is de verzamelplaats voor een nieuw project. In elke werkruimte vindt u drie apps: Dashboard (overzicht), Tasks (taken/todo-lijstjes) en Note (notities). Klik op New workspace en geef de werkruimte de naam van het project. In dit voorbeeld gaan we een nieuwe website maken en noemen het project Website studiegroep. Controleer of de optie Make this workspace secret actief is. Met Choose image kunt u de werkruimte voorzien van een plaatje. Klik direct op Create workspace om de werkruimte aan te maken.

0 Reactie(s) op: Wunderkit als wondermiddel tegen chaos

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.