Zelf geüploade nummers onbeschikbaar via iTunes Match

© PXimport

Zelf geüploade nummers onbeschikbaar via iTunes Match

Geplaatst: 4 februari 2012 - 16:28

Aangepast: 16 november 2022 - 09:24

Wouter Hoeffnagel

Sommige iTunes Match-gebruikers hebben problemen met het downloaden van muziek die zij zelf naar de dienst hebben geüpload. Het probleem doet zich alleen voor wanneer iTunes Match op een Mac of Windows-machine wordt gebruikt.

Meerdere gebruikers van iTunes Match melden op Apple's discussieforum dat zij een foutmelding te zien krijgen zodra zij een muzieknummer proberen te downloaden. Het gaat om de foutmelding "error = -2114". De gebruikers melden dat het probleem zich sinds afgelopen nacht voordoet.

Zelf geüpload

Opvallend is dat gebruikers alleen problemen hebben met het downloaden van muzieknummers die zij zelf hebben geüpload. Muziek uit hun muziekbibliotheek die al aanwezig was op de server en dus niet geüpload hoefde te worden is wel beschikbaar.

Daarnaast blijken niet alle geüploade muzieknummers door de downloadproblemen te zijn getroffen. Gebruikers melden dat ongeveer 10 tot 20 procent van de downloads een foutmelding genereert.

Zowel Mac als Windows

The Verge heeft het probleem uitgetest. Uit de test komt naar voren dat het probleem zich voordoet op zowel iTunes 10.5.2 als iTunes 10.5.3 op Mac's en Windows-machines. Ook bleek dat alle muzieknummers probleemloos kunnen worden gedownload op iOS-apparaten.

Het is niet de eerste keer dat iTunes Match problemen heeft. Vrijdag bleek dat Apple's muziekdienst expliciete versies van muzieknummers vervangt voor opgeschoonde varianten, waaruit alle scheldwoorden zijn verwijderd.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten