Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor ons privacy- en cookiebeleid. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Akkoord

10 tips voor je clouddiensten

Door: Richard Veenstra | 04 december 2014 07:12

Apps & Software

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. pagina 2
  3. pagina 3

Eerder kon je lezen wat je nodig hebt om je bestanden online op te slaan en welke clouddiensten je daarvoor het beste kunt gebruiken. Heb je je keuze gemaakt? Tijd om aan de knoppen te draaien, zodat je meer handige toepassingen hebt voor je opslagdienst of net dat beetje meer ruimte kan creëren.

Om de eerdere artikelen nog eens terug te lezen, kun je hier klikken als je je afvraagt welke clouddienst het beste bij jou past, en hier om te lezen waar je op moet letten bij het uitzoeken van een clouddienst.

01 Online schijfruimte samenvoegen

De kans is groot dat je een combinatie van allerlei diensten gebruikt voor online opslag. Met het programma CloudKafé integreer je alle diensten met elkaar. Naast ondersteuning voor vele clouddiensten biedt het programma ondersteuning voor onder andere Facebook, Flickr en YouTube om koppelingen en bestanden te delen. Wees je wel bewust dat het gebruik van CloudKafé of een soortgelijke dienst de veiligheid van je bestanden wel dusdanig kan aantasten. Alternatieven voor CloudKafé zijn bijvoorbeeld Otixo en BusyFlow, deze diensten bieden bovendien veel opties om samen aan documenten te werken.

CloudKafé voegt allerlei diensten met elkaar samen.

02 OneDrive-map als standaard documenten-map

Wil je vaak bestanden op je OneDrive opslaan? In Windows klik je met je rechtermuisknop op je documenten-map en kies je voor Eigenschappen. Klik op Toevoegen en navigeer naar je OneDrive-map. Kies voor Map opnemen en sluit af met OK. Als je nu vanuit een programma iets wilt opslaan, zal je OneDrive-map als je standaard opslaglocatie worden getoond. In OS X navigeer je naar je thuismap in Finder en sleep je de OneDrive-map naar de linkernavigatiekolom. Als je nu een programma opent en een bestand wilt opslaan, kun je op de OneDrive-map klikken om het bestand op te slaan.

Voeg je OneDrive-map toe aan de standaard opslaglocaties.

03 Verwijderde bestanden terughalen in Dropbox

Heb je toevallig een bestand van je Dropbox-account verwijderd? Geen probleem, de dienst houdt dertig dagen een reservekopie beschikbaar. Je kunt een bestand terughalen door in je browser naar www.dropbox.com te gaan en boven de lijstweergave op het prullenmandje met de tekst Verwijderde bestanden weergeven te klikken. In het grijs verschijnen bestanden die recentelijk zijn verwijderd, je haalt ze terug door met de rechtermuisknop op het bestand te klikken en voor Herstellen te kiezen. Dit geldt ook voor mappen. Als de map voorheen gedeeld was, kies je voor Rejoin shared folder.

Je kunt bestanden tot dertig dagen terugzien na verwijdering.

04 Apps in Google Drive

Als je Google Drive vanuit je browser benadert, weet dan dat je veel web-apps direct aan Google Drive kunt koppelen. Hiervoor ga je naar het tandwiel en selecteer je Apps beheren. Hier zie je welke apps al aan Google Drive zijn gekoppeld. Om een nieuwe app te koppelen, kies je voor Meer apps koppelen. Kies bijvoorbeeld de app Floorplanner, een web-app waarmee je makkelijk een nieuwe inrichting voor je huis kunt ontwerpen. Klik op Koppelen, log in met je Floorplanner-account en je kunt vanuit Google Drive meteen een nieuw Floorplanner-document aanmaken en beheren.

Kies een app en voeg het toe aan Google Drive.

0 Reacties op: 10 tips voor je clouddiensten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.