3 tips voor Dropbox Paper

Door: Martin Gijzemijter | 29 oktober 2016 08:02

Apps & Software

Paper is de tool van Dropbox die het mogelijk maakt om met meerdere mensen samen te werken aan een document. Wanneer je begint met Paper, helpt Dropbox je met een zeer handige tutorial door de eerste stappen heen. Handig, maar dat laat je natuurlijk niet alles zien. Wij zetten drie tips voor je op een rij waarmee je nóg efficiënter kunt werken met Dropbox Paper.

01 Galerijen maken

Dat je afbeeldingen kunt toevoegen aan een document, dáár is niets nieuws aan. Maar de manier waarop Paper ermee omgaat, is echter wel superfijn. Je kunt een afbeelding toevoegen door te klikken op het plusteken onderin, maar je kunt foto’s ook gewoon slepen vanuit de Verkenner. Wanneer je meerdere foto’s tegelijkertijd vanuit de Verkenner sleept, worden deze automatisch in een fraaie galerij gegoten. Je kunt foto’s verslepen om de indeling van de galerij te veranderen, maar ook om een bepaalde foto groter te maken dan de andere foto’s in de galerij. Op deze manier kun je extreem eenvoudig heel veel foto’s toevoegen aan je document zonder dat het een onoverzichtelijk zooitje wordt. Overigens ondersteunt Paper ook andere soorten media, zoals video’s. Lees ook: 17 tips om alles uit Dropbox te halen.

02Taggen

Deze functie is even eenvoudig als briljant. We zijn inmiddels allemaal gewend dat we op social media mensen kunnen taggen en dat ze daarvan vervolgens op de hoogte worden gesteld. Maar wanneer je samenwerkt in een document, bijvoorbeeld in Google Docs of Office, dan kun je niet veel meer doen dan een opmerking toevoegen, waarvan de ander dan een notificatie krijgt. Paper combineert het beste van twee werelden, door je in staat te stellen in een document de personen te taggen met wie je samenwerkt. Zo kun je dus direct de aandacht van iemand trekken met betrekking tot een bepaalde zin of afbeelding. Taggen doe je zoals je gewend bent, met een @ voor de naam.

Taggen in een document waarin je werkt, is een uitkomst.

03Snelkoppelingen

De interface van Paper is handig en efficiënt, maar met behulp van bepaalde snelkoppelingen kun je functies nog sneller oproepen. Wanneer je een # met een spatie erachter typt, stel je opmaak H1 in. Typ je ## met een spatie, dan is dit H2. Haakje openen en haakje sluiten achter elkaar, dus (), zorgt ervoor dat je een to-dolijst maakt. Het zijn kleine handelingen, maar ze kunnen je echt veel tijd besparen.

Leer snelkoppelingen uit je hoofd om efficiënter te kunnen werken.

0 Reacties op: 3 tips voor Dropbox Paper

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.