Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

7 tips om lekker thuis te werken

Door: | 21 maart 2014 12:20

Apps & Software

De Internationale Nucleaire Top-bijeenkomst in Den Haag maakt het niet makkelijk, voor sommigen zelfs onmogelijk, om op het werk te komen. Wij zetten zeven goede tools op een rij waarmee je lekker thuis kunt werken, en geen uren in de file hoeft te staan.

1. Windows Live OneDrive

OneDrive van Microsoft is een cloudservice die het mogelijk maakt om je bestanden op te slaan en ergens anders te openen. OneDrive biedt 7 GB gratis opslagruimte, wat vrij weinig is vergeleken met diensten als Mega en Copy. De dienst is makkelijk te gebruiken als je inlogt met je e-mailadres van Outlook.com. Het handige van OneDrive is dat je bestaande bestanden kunt uploaden. Als je direct via Word en Excel Online werkt, worden de documenten automatisch opgeslagen in de cloudservice. Opgeslagen bestanden kunnen met iedereen gedeeld worden, dus je bent niet verplicht alle bestanden te downloaden en op te sturen naar je baas of collega's.

2. Google Drive

Een van de tegenhangers van OneDrive is Google Drive. Wie een Google-account heeft kan via Gmail terecht bij de cloudservice. Voor Google Drive geldt ook dat als je direct via Google Docs werkt, het bestand automatisch in de cloud wordt opgeslagen. Als je dan ergens anders inlogt, kun je bestanden direct terugvinden. Bestanden uploaden is ook geen probleem en delen gaat net zo snel als bij Microsoft's tegenhanger. Bij Google Drive heb je toegang tot 15 GB opslagcapaciteit en documenten die via Google Docs gemaakt worden, nemen geen ruimte in beslag.

3. Apple iWork voor iCloud

Wie gebruikmaakt van iCloud en zijn Apple-apparaten met elkaar heeft gesynchroniseerd, kan snel aan de slag met iWork. De dienst van Apple is minder praktisch als je geen Apple-apparaten gebruikt, maar het is wel mogelijk. Je kunt per apparaat instellen hoeveel ruimte je beschikbaar wilt maken voor iCloud. Je hebt toegang tot de gedeelde gegevens vanaf elk gesynchroniseerde apparaat. Zo kun je gemakkelijk van je Mac naar iPad schakelen en doorgaan waar je gebleven bent. Het is een handige feature als je op het werk gebruikmaakt van Mac. Iedereen die dit niet doet kan sneller en gemakkelijker aan de slag met de andere opties.

Synchroniseer je Apple-apparaten voor optimaal gebruik.

4. Dropbox

Dropbox is een goed alternatief om snel bestanden met veel mensen te delen. In het begin zit je gebonden aan een maximumcapaciteit van 2 GB opslagruimte, deze kan vergroot worden tot 10 GB. Hier zitten wel wat eisen aan, dus als je daar nu nog mee moet beginnen wordt het qua tijd wellicht krap. Als je zakelijk al gebruikmaakt van Dropbox, dan kun je instellen wie toegang heeft tot de service, welke bestanden voor wie zichtbaar zijn en je kunt grote bestanden delen met collega's. Je kunt thuis gewoon aan de slag zonder in de file vast te zitten op weg naar je werk.

5. WeTransfer.com

Grote bestanden kunnen snel verstuurd worden met WeTransfer.com. Je kunt data tot 2 GB doorsturen, elke keer als je de service gebruikt. Hierdoor kun je veel grote bestanden in een keer of meerdere keren naar je eigen e-mailadres sturen. Thuis kun je deze uitpakken en verder werken. Op wetransfer.com hoef je niet in te loggen om gegevens te versturen.

6. Copy.com

Bij Copy krijg je 15 GB opslagcapaciteit. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is jezelf registreren. Er wordt een aparte map op je computer gemaakt, waarin je bestanden kunt opslaan. Elk andere apparaat waar je het programma op hebt gedownload, biedt toegang tot die opgeslagen bestanden. Je kunt hier ook bij door naar copy.com te gaan. De service is bruikbaar op elk apparaat en bestanden kunnen gedeeld worden met anderen.

Bij Copy krijg je direct 15 GB opslagruimte.

7. MEGA

MEGA is een cloudservice die verreweg de meeste gratis opslagruimte biedt van alle clouddiensten. Zo heb je gratis toegang tot 50 GB opslagcapaciteit. Dit komt helaas wel met een prijs, want de service is niet zo betrouwbaar als andere diensten. Bestanden kunnen niet altijd direct vanaf je app worden geopend en het downloaden van bestanden levert regelmatig problemen. De applicatie uit de Google Store is dan wellicht minder betrouwbaar, als je op je werk te maken hebt met gigantische bestanden dan is MEGA het proberen waard.

2 Reacties op: 7 tips om lekker thuis te werken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 3 jaren, 7 maanden geleden
    Ubuntu One, gratis, werkt bijzonder goed op zowel Linux varianten (het komt van Canonical) als Windows en ook Android. Gratis bovendien, maar dat zijn de anderen ook.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 3 jaren, 7 maanden geleden
    Hi Andre,
    Dit lijstje laat duidelijk zien waarvoor deze tools ingezet kunnen worden. En er missen inderdaad nog genoeg tools die een aantal van deze losse tools in één hebben. Een daarvan is de Nederlandse aanbieder Viadesk. Dit platform kun je gebruiken als een social intranet, projectmanagement systeem en een document sharing systeem. Hierbij komen niet alleen de features terug die ook terug te vinden zijn bij Google of Dropbox maar ook features die te vinden zijn bij Evernote of andere Google apps.

    Daarbij denk ik ook dat er goed gekeken moet worden naar de type aanbieder, een Amerikaanse of Europese partij. Zeker met alle ophef rondom privacy en de toegang tot data.

    Als laatste wil ik nog het werken op de tablet of smartphone aankaarten. Veel van deze tools zijn al compatible voor smartphone en tablets, maar ik denk in de huidige manier van werken is dit een must. Een duidelijke app met features om zo goed mogelijk online te werken is een must voor de huidige cloudaanbieders.

    Neem eens een kijkje bij Viadesk - http://www.viadesk.nl/overzicht
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.