Antwoordadres instellen op Outlook.com

Door: | 20 maart 2014 15:03

Apps & Software

Niet iedereen vindt het prettig om mail te ontvangen op hetzelfde adres waarmee mail wordt verstuurd. Dat hoeft gelukkig ook niet. Wij leggen uit hoe je met Outlook.com een ander e-mailadres kunt instellen waarop inkomende berichten worden ontvangen.

Als je een ander ontvangstadres voor je e-mails wilt invullen, is het wel belangrijk om een alternatief adres te hebben. Dit kan de mail van je bedrijfs- of Google-account zijn, maar ook een ander alternatief. Heb je die niet, dan kun je er natuurlijk ook gewoon een aanmaken.

1. Waar moet ik zijn?

Log allereerst in op Outlook.com. Als het goed is kom je terecht in je inbox-pagina. Is dit niet het geval, druk dan op het Outlook-pictogram linksboven in beeld. Richt je aandacht vervolgens op het tandwiel-icoontje dat rechtsboven op de pagina staat tussen de messenger-smiley en je naam in. Klik hierop en druk op Meer e-mailinstellingen.

Pas de instellingen van Outlook.com aan.

2. Inkomende mail doorsturen

In het optiemenu vind je halverwege de pagina aan de linkerkant het tussenkopje E-mail schrijven. Kort hieronder vind je de optie Antwoordadres. Klik dit aan en je wordt doorgestuurd naar de pagina waarop een antwoordadres ingevuld kan worden. Vink het bolletje naast Ander e-mailadres aan en vul in de naam in van het ontvangstadres. Klik op opslaan en inkomende mail zal voortaan naar het ingevulde e-mailadres worden gestuurd. Als je jezelf bedenkt kun je alle instellingen ongedaan maken door naar dezelfde pagina te gaan en het bolletje naast het Je Van-adres aan te vinken.

Een adresverandering is zo toegepast.

3. Mail ontvangen

Het maakt niet uit welk alternatief ontvangstadres je opgeeft. Is het e-mailadres van Google, dan kun je via Google Mail inkomende berichten lezen. Je kunt jezelf voor het gemak een mail sturen vanuit Outlook.com. Deze mail zal niet binnenkomen op het account dat je hebt ingevuld, maar zal doorgestuurd worden naar het vervangen ontvangstadres. Nu kun je uitgaande mail en inkomende mail gescheiden houden.