BCC en Microsoft geven advies aan onwetende XP-gebruikers

Door: andre-kies andre-kies | 20 maart 2014 16:30

Apps & Software

BCC gaat in samenwerking met Microsoft XP-servicepunten opzetten in alle 58 ketens van de mediaverkoper. Hier kunnen huidige XP-gebruikers informatie krijgen over het Windows-besturingssysteem dat binnenkort niet meer wordt ondersteund.

In elk XP-servicepunt zijn medewerkers te vinden die momenteel nog worden getraind om alle vragen over het Windows XP-systeem te beantwoorden. In drukke filialen schuiven ook werknemers van Microsoft aan. De gehele campagne die vanaf 29 maart drie weken gaat duren, is bedoeld om de onwetende XP-gebruikers te laten weten dat Microsoft het besturingssysteem niet meer gaat ondersteunen. De doelgroep is de niet-techneut die niets af weet van de naderende deadline van 8 april.

Niet aansporen tot handelen

Microsoft werkt samen met BCC vanwege het landelijke bereik dat de mediaketen heeft. Volgens BCC zijn de servicepunten niet bedoeld om XP-gebruikers aan te sporen om over te stappen op Windows 8. "De service is bedoeld om vragen van XP-plakkers te beantwoorden en ze te voorzien over de levensduur van Windows XP." Dat heeft Jeroen Blank laten weten in een reactie laten weten aan ComputerWorld.

4 Reactie(s) op: BCC en Microsoft geven advies aan onwetende XP-gebruikers

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 20 maart 2014 17:26 Anoniem
    microsoft zou er beter aan doen een basisversie win 7 of 8 gratis beschikbaar te stellen voor deze trouwe klanten.
    anders lopen ze straks nog weg naar linux…
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 20 maart 2014 18:17 Anoniem
    De onwetende gebruiker zal dan ook niet weten dat. microsoft bik BCC Op hun wacht.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 20 maart 2014 23:50 JCBosland
    Ik loop weg naar Ubuntu :)
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 21 maart 2014 12:40 Oscar
    Het is meer een charme/service (inhaal) offensief van Microsoft Nederland, niet in de vorm van een pleister op de wond, maar meer als doekje tegen het bloeden. En die medewerkers worden niet zozeer getraind om vragen te beantwoorden, maar meer om zo correct mogelijk te reageren op boze reacties van XP gebruikers, want tja, vele XP gebruikers zouden wel willen overschakelen naar Windows 7 of 8.
    .
    Maar zitten(noodgedwongen) nog met Windows XP, omdat simpelweg het spaarvarken, niet dik genoeg is, of door allerlei redenen, en omstandigheden, gewoon ontbreekt. En is hun (oude) XP computer, over het algemeen totaal ongeschikt, voor een Windows 7 upgrade, om over Windows 8 verder maar te zwijgen.
    .
    De reden dat vele duizenden Windows XP gebruikers in Nederland (nog) niet zijn overgeschakeld, Heeft niet altijd te maken met onwil, zoals het vaak door diverse media wordt gebracht.
    .
    Het is voor 50% denk ik, ook een financiële kwestie, Microsoft kan (goed bedoelend) wel nog zoveel adviseren, voorlichten enz. Maar als de Euries bij een groot aantal XP'er gebruikers ontbreken? Oké de (goed bedoelde) adviezen van Microsoft mogen dan wel gratis zijn. Maar toch, voor het opvolgen die adviezen, gaat voor niks, alleen de zon op.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.