Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

De touch screen-ondersteunende game binnen de Rainbow Six-serie

Door: | 01 september 2011 13:38

Apps & Software

Na veel speculatie en hoge verwachtingen heeft ontwikkelaar Gameloft eindelijk een touch screen-ondersteunende game gemaakt binnen de Rainbow Six-serie.

De game speelt net zo lekker weg als eerder uitgebrachte fi rst person shooters van Gameloft, inclusief het verrassend goede Modern Combat 2. Je loopt rond met behulp van een virtuele analoge stick aan de linkerkant en je richt door ergens op het scherm te tikken of door de iPhone te kantelen. In te genstelling tot Modern Combat legt Rainbow Six minder nadruk op keiharde actie en blijkt het een goede tactiek om routes uit te stippelen en niet ontdekt te worden.

Compleet pakket

Gameloft wordt na ieder spel beter in het maken van shooters en de grootste verbetering in Shadow Vanguard is de sterk toegenomen grafische kwaliteit. De missies zijn daarnaast leuk om te spelen en de game presteert op vele vlakken erg goed; van de ingesproken stemmen tot de vloeiende online multiplayer. Je wordt echt aangemoedigd om secundaire taken te voltooien als het maken van een headshot om zo meer XP te krijgen.

Kortom

Waar Modern Combat 2 echter erg goed werkte vanwege de nadruk op de pure schietactie, wordt Shadow Vanguard een beetje complex door de aard van de Rainbow Six-serie, waarin (simpele) schietactie niet zozeer centraal staat. Er zijn gewoonweg te veel knoppen om rekening mee te houden, helemaal wanneer je in de buurt van een deuropening komt en gevraagd wordt of je een camera of je teamleden wil gebruiken om de deur te forceren. Het wil daarbij wel eens voorkomen dat je per ongeluk de schietknop raakt en de hele buurt van jouw aanwezigheid op de hoogte wordt gesteld dat of je een teamlid vermoordt met een granaat terwijl je eigenlijk de knop wilde indrukken om een deur te openen.

0 Reacties op: De touch screen-ondersteunende game binnen de Rainbow Six-serie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.