Een ware Zelda-kloon voor de iOS-platformen

Door: | 01 september 2011 16:09

Apps & Software

Steeds meer genres maken de overstap naar de iPhone en de iPad. Met Sacred Odyssey brengt Gameloft een ware Zelda-kloon naar de iOS-platformen, inclusief grote open wereld en real time gevechten te paard.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet direct enthousiast was over Sacred Odyssey. De beloofde open wereld is weliswaar behoorlijk omvangrijk, maar het wordt toch al snel duidelijk dat het spel veel gebruik maakt van onzichtbare muren om de gebieden af te bakenen.

Spectisch

Vergeet echter niet dat het hier om een mobiele game gaat die een stuk goedkoper is dan een consolegame. Natuurlijk zijn de werelden een stuk minder overweldigend en ook de besturing is met het on-screen pookje en actieknoppen wat minder dan bij zijn grote broer. Verder werkt de automatische camera niet altijd optimaal, zodat je nogal eens handmatig moet bijsturen. Toch is het behoorlijk knap wat Gameloft met deze game uit de iPhone en iPad weet te persen.

Best wel vet

Tegen de tijd dat ik de eerste dungeon bereikt had en de toch wel behoorlijk indrukwekkende eindbaas met bommen aan het bekogelen was - terwijl ik ook nog op tactische wijze zijn sterke aanvallen moest zien te ontwijken - had de gamer in mij alweer gewonnen van de sceptische gamereviewer. Dit is eigenlijk best wel vet.

Kortom

Sacred Odyssey is een Zelda-kloon die zich weliswaar niet kan meten met de grote namen, maar voor een goedkope iPhonegame toch behoorlijk zijn mannetje staat. Als Zelda-fans zich over het jatwerk en wat schoonheidsfoutjes heen kunnen zetten, is dit spel zeker de moeite waard. Bij twijfel is er zelfs een erg representatieve demo te downloaden.