Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Groei Facebook heeft geen invloed op Hyves

Door: | 23 december 2010 14:08

None
Apps & Software

Facebook groeit fors in Nederland, maar dat gaat niet ten koste van de marktpositie van Hyves. Wel is bij de laatste het aantal unieke bezoekers in het afgelopen half jaar met 3 procent gedaald.

Die lichte krimp in een groeiende markt is voor Hyves niet direct een grote zorg, zegt onderzoeker TNS-Nipo. Dat bureau deed onderzoek naar de positie van sociale media, waaronder ook Twitter, MySpace en LinkedIn. De laatste blijkt overigens het snelste te groeien.

Het aantal unieke Nederlandse bezoekers bij LinkedIn groeide in het afgelopen half jaar met maar liefst 51 procent. Facebook volgt met een groei van 48 procent. Volgens TNS-Nipo moet de daling van Hyves in het licht worden gezien van de marktpositie die de site heeft. “Het enorme Hyves-marktaandeel in Nederland kan immers nauwelijks nog groeien”, zegt het bureau.

Bezoekers Hyves loyaal

Bezoekers van Hyves zijn het meest loyaal. Zij komen tweemaal vaker terug naar de site dan bezoekers van Facebook. Maar die blijven dan wel weer langer op de site en bezoeken meer pagina’s. Dat kan worden verklaard door de populaire spelletjes die de site aanbiedt, zoals Farmville, Mafia Games en het nieuwe Cityville.

Twitter loopt volgens TNS-Nipo qua populariteit nog achter en groeide in een half jaar maar met 18 procent. “Wie echter een typische Twitter-verslaafde kent, weet dat deze ook dikwijls zijn tweets de wereld inzendt via zijn mobieltje”, zegt TNS-Nipo. Met die constatering gaat het bureau voorbij aan het gebruik van populaire Twitter-applicaties als TweetDeck voor de desktop. Het gebruik van Twitter is dan ook nauwelijks te meten via unieke bezoekers van de fysieke site.

Wegener wilde Hyves kopen

De Telegraaf komt vandaag met het bericht dat Wegener-baas Joop Munsterman een half jaar geleden van plan was Hyves te kopen, naar verluid voor 43 miljoen euro. Hyves stond al enige tijd te koop.

Uiteindelijk stak de eigenaar van Wegener, Mecom-baas David Montgomery, een stokje voor de plannen van Munsterman. Montgomery moest de deal financieren, maar vond de risico’s te groot. Twee maanden later nam de Telegraaf Media Groep Hyves over.

Bron: Webwereld.nl

0 Reacties op: Groei Facebook heeft geen invloed op Hyves

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.