Handtekening instellen op Outlook.com

Door: andre-kies | 14 maart 2014 14:00

How To

Het instellen van een handtekening op Outlook.com is vrij snel gedaan en gaat zeer eenvoudig. Erg uitgebreid zijn de opties niet, maar het is absoluut mogelijk om je personalia te laten opvallen in je e-mails. Wij leggen je in een paar stappen uit hoe je een handtekening maakt en gebruikt.

01. Dieper in Outlook.com duiken

Open allereerst je webbrowser, surf naar Outlook.com en log in. Je komt direct in je inbox terecht. Rechtsboven op de pagina worden drie pictogrammen en je naam weergegeven, druk hier op het tandwiel-icoontje in het midden. Er komt een klein keuzemenu tevoorschijn. Kies Meer e-mailinstellingen om bij de opties van Outlook te komen.

Ga hiermee naar alle opties die Outlook.com biedt.

02. Handtekeningpagina

Kijk aan de linkerkant van de pagina, op ongeveer het midden, onder E-mail schrijven. Hier zie je Opmaak, lettertype en handtekening staan. Klik deze optie aan en je komt op de handtekeningpagina.

03. Je persoonlijke handtekening maken

Richt je aandacht op het tekstvlak dat valt onder Persoonlijke afsluiting. Hier kun je de tekst en tekens invoeren die onderaan je mails komen te staan. Wees creatief om je eigen invoer zo uniek mogelijk te maken. Je kunt de stukken tekst dik- of schuingedrukt maken, de lettergrootte en -type aanpassen en bepalen hoe je de handtekening uitlijnt.

Speel hier wat mee, dat levert de mooiste handtekeningen op. Je wordt hierbij wel enigszins beperkt in je mogelijkheden, want er zijn maar acht verschillende kleuren beschikbaar, negen lettertypes en ook niet elke lettergrootte is te kiezen.

Probeer wat mogelijkheden uit, je handtekening is je handelsmerk.

04. Wat zet je in je handtekening?

Het is handig om in je handtekening te zetten voor welk bedrijf je werkt en waar informatie over jou als persoon te vinden is die je op professioneel werkvlak wilt delen. Promoot bijvoorbeeld ook je LinkedIn-profiel.

Naast vrijwel alle icoontjes zie je aan de rechterkant de hyperlink-knop. Selecteer de tekst die je wilt linken aan je LinkedIn (of het bedrijf waar je werkzaam voor bent) en druk op het hyperlink-icoontje. Vul hier het webadres in dat uitkomt op de pagina die aansluit bij de tekst. Als een ander nu op de link klikt, komt hij dus direct op de door jou gekozen pagina uit.

05. Je Outlook.com handtekening gebruiken

Druk op Opslaan om je handtekening in te stellen. Wil je echter dezelfde opmaak gebruiken als standaardinstellingen voor je mails, richt je aandacht dan op het tekstvlak onder Lettertype voor berichten. In dit tekstvlak kun je de standaardinstellingen van je mails op Outlook.com bepalen. Dit werkt hetzelfde als wat je net hebt gedaan voor je handtekening.

Is alles naar wens? Druk dan op Opslaan. Nu is je Outlook.com handtekening ingesteld.

4 Reactie(s) op: Handtekening instellen op Outlook.com

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 16 april 2014 20:45 Anoniem
    kan ik per account en e-mail adres een andere handteking aanmaken?
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 13 juni 2014 19:32 Anoniem
    dit ging prima
    nu nog de mogelijkheid om je eigen handtekening erin te zetten, is die er ook?
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 15 augustus 2015 14:35 Anoniem
    wil een logo onder handtekening zetten, maar dat staat hier niet bij
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 19 augustus 2015 11:28 Anoniem
    Afbeeldingen inline invoegen in je handtekening, is dit mogelijk????
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.