Helpdesk: geen links naar websites

Door: Robbin Ooijevaar | 26 juli 2011 13:57

Apps & Software

Vraag van een lezer: Ik lees uw blad al vele jaren met altijd veel plezier. Ook de Helpdesk-rubriek lees ik altijd aandachtig. Nu is het tijd om zelf een vraag te stellen. Sinds enige tijd lukt het me niet meer om hyperlinks in e-mailberichten te laten doorlinken. Dit betreft links naar bijvoorbeeld een website of een mailto-link. Ik werk op Windows 7 SP1 en Office 2010.

Ons antwoord: Zodra u op een hyperlink klikt, wordt de standaardbrowser opgestart om de aanvraag verder af te handelen. Het kan zijn dat Windows even niet meer weet welke browser de hyperlinks behandeld. Open Standaardprogramma's in uw startmenu en kies Uw standaardprogramma's instellen. Selecteer uw browser (bijvoorbeeld Firefox, Chrome, Safari of Internet Explorer) en bevestig met Dit programma als standaard instellen. Indien het probleem hiermee niet is opgelost, kunt u de standaardwaarden herstellen die betrekking hebben op internetinstellingen. Open Start / Configuratiescherm / Netwerk en internet / Internetopties en vervolgens het tabblad Geavanceerd. Klik op de knop Geavanceerde instellingen herstellen en vervolgens de knop Opnieuw instellen. Hiermee wordt Internet Explorer uw standaardbrowser en herstelt Windows uw internetinstellingen. Als u een andere browser wilt gebruiken, kunt u deze starten via uw startmenu en aangeven dat u deze browser als standaardbrowser wilt gebruiken. Als deze vraag niet wordt gesteld, download en installeer de gewenste browser dan opnieuw of stel de browser opnieuw in als standaardprogramma.

Herstel de standaardwaarden van Windows die te maken hebben met uw internetverbinding.

0 Reacties op: Helpdesk: geen links naar websites

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.