Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Helpdesk: Mail versturen via andere internetaansluiting

Door: Robbin Ooijevaar | 22 september 2010 12:44

None
Apps & Software

Vraag van een lezer: net voordat ik in een ander huis ging logeren ontving ik Computer!Totaal nummer 6. Ik heb thuis een verbinding via XS4ALL en e-mail via hcc.nl, ik wist dat ik naar een huis zou gaan met een Ziggo-verbinding. Dus Computer!Totaal meegenomen en mijn account op mijn notebook aangevuld zoals is aangegeven. Maar helaas, het lukt me niet om mails uit te krijgen via mijn hcc-account (0x800CC0E, socketfout 10060). Firewall aan of uit maakt geen verschil. Via Live Mail kan ik wel verzenden. Over een paar weken kom ik weer in dezelfde situatie. Via mijn internet aanbieder kom ik er niet uit. Hebt u advies?

Ons antwoord: Als u mail ophaalt via een imap- of pop-server, meldt u zich aan met een gebruikersnaam en wachtwoord. Hiermee weet uw mailaanbieder wie u bent en mag u uw mail ophalen. Zodra u een bericht verstuurt, wordt de uitgaande smtp-server aangesproken. Hierbij wordt meestal geen verificatie gebruikt. Dit heeft als gevolg dat u de smtp-server van uw internetaanbieder uitsluitend mag gebruiken als u op internet gaat via deze aanbieder. Gebruikt u dus internet van Ziggo en de smtp-server van XS4ALL (of omgekeerd), dan zal de server van XS4ALL uw berichten niet accepteren. Dit is in de meeste gevallen op te lossen door de verificatie te activeren voor de uitgaande smtp-server.

In Outlook Express en Windows Live Mail opent u uw mailinstellingen via het menu Extra / Account (bij Outlook Express tabblad E-mail) / Eigenschappen. Open het tabblad Servers en plaats een vinkje bij Server voor uitgaande e-mail / Voor deze server is verificatie vereist. Bij Instellingen kunt u optioneel gebruikersnaam en wachtwoord aanpassen. Standaard worden dezelfde gegevens gebruikt als die voor uw inkomende mail zijn ingesteld.

Niet alle providers ondersteunen smtp-gebruik via een andere internetverbinding. Als dit bij u het geval is kunt u altijd nog gebruik maken van de smtp-server van Gmail (smtp.gmail.com). Hiervoor hebt u een gratis Gmail-account nodig. Meer informatie over het instellen de Gmail smtp-server vindt u op mail.google.com in document 13287.

Stel verificatie in om ook via een “vreemde” internetverbinding de smtp-server van uw internetaanbieder als uitgaande mailserver te gebruiken.

0 Reacties op: Helpdesk: Mail versturen via andere internetaansluiting

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.