Helpdesk: Pdf-files downloaden

Vraag van een lezer: Sinds enkele weken kan ik geen pdf-bestanden meer downloaden. Als ik een pdf wil downloaden, verschijnt op de url-regel de naam van de site, maar gebeurt er verder niets. Andere bestanden downloaden is geen enkel probleem. Ik werk met Windows 7 en gebruik Internet Explorer 8. Het openen van eerder gedownloade pdf-bestanden is geen enkel probleem. Ik gebruik de standaard beveiligingsinstellingen in Internet Explorer. Onder Windows XP en Vista kan ik wél pdf-bestanden downloaden. Wat is er aan de hand?

Ons antwoord: Controleer eerst of de instellingen in Acrobat Reader goed staan. Open Acrobat Reader en klik op Bewerken / Voorkeuren. Open het venster Internet en controleer of de optie PDF in browser tonen is ingeschakeld. De beveiliging kan eveneens voor roet in het eten gooien. Open Internet Explorer en klik op Extra / Internetopties en open het tabblad Beveiliging. Klik op Vertrouwde websites en op de knop Websites om de pagina toe te voegen. Verder is het ook mogelijk dat de invoegtoepassing is uitgeschakeld. Ga wederom naar Internetopties en open het tabblad Programma’s. Klik op de knop Invoegtoepassingen en controleer of Adobe PDF Reader is ingeschakeld. Werkt het nog steeds niet, controleer dan of u over de laatste versie van Adobe Reader beschikt en of Windows alle updates heeft geïnstalleerd.

© PXimport

Controleer of de invoegtoepassing wel is ingeschakeld.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten