Mag ik uw telefoon even scannen?

© CIDimport

Mag ik uw telefoon even scannen?

Geplaatst: 9 mei 2012 - 14:44

Aangepast: 16 november 2022 - 09:23

Robin Smit

Veel bedrijven maken gebruik van klantenpassen om klanten aan hun bedrijf te binden. Voor klanten is het niet altijd even praktisch om al deze pasjes mee te nemen tijdens het winkelen. Hiermee kan de smartphone een handje helpen.

FidMe is een app die het voor zijn gebruikers mogelijk maakt om klantenpassen digitaal op te slaan. Bij bedrijven die al door Fidme zijn toegevoegd kan dit door eenvoudig de barcode op de pas van het betreffende bedrijf te scannen met de camera in de telefoon. Voor bedrijven die nog niet bekend zijn, zal door de gebruiker zelf een digitale pas moeten worden aangemaakt. Aangezien er in de app nagenoeg geen Nederlandse bedrijven zijn, zal dit laatste scenario in de meeste gevallen op gaan. FidMe geeft enkel ondersteuning voor passen met een barcode of QR-code. Passen met een magneetstrip worden dus niet ondersteund.

Passen die zijn opgeslagen in FidMe kunnen eenvoudig worden opgevraagd in een virtuele portemonnee. De app biedt ook de mogelijkheid om mee te doen aan virtuele spaarsystemen. Op het moment zijn er in Nederland echter nog geen bedrijven die hieraan meewerken.

Kortom

Fidme is een app waarmee gebruikers klantenpassen digitaal kunnen opslaan, zodat ze deze in het vervolg thuis kunnen laten. De app werkt erg soepel en kan veel ruimte in de portemonnee besparen. Helaas zijn enkele functies van FidMe nog niet in Nederland beschikbaar, waardoor niet alle voordelen van de app worden benut.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten