Niet het eerste spel met 2D- en 3D-perspectieven

Door: | 02 september 2011 14:09

Apps & Software

Percepto is niet het eerste spel dat experimenteert met 2D- en 3D- perspectieven. In Super Paper Mario konden spelers al wisselen naar 3D om te navigeren rond 2D-obstakels en ook Echochrome gebruikte verschillende perspectieven.

In Percepto speel je een joviaal mannetje, dat door een met dozen gevulde kamer moet zien te navigeren en uiteindelijk de deur moet zien te bereiken. Je kunt je alleen verplaatsen in een 2D-perspectief, maar wanneer je tweemaal op het scherm tikt, krijg je de gehele kamer te zien in 3D. Door de camera te verplaatsen in verschillende posities en vervolgens terug te keren naar 2D, kun je nieuwe plekken bereiken.

Eenvoudig concept

Het concept is redelijk snel onder de knie te krijgen en in het begin krijg je enkel nog makkelijke taken voorgeschoteld als het navigeren langs de blokken door de camera in bepaalde posities te zetten. Na de beginfase van het spel krijg je echter 55 moeilijkere levels voor je kiezen, waarin nieuwe elementen worden geïntroduceerd om de speelervaring altijd interessant te houden. Daarin slaagt spelontwikkelaar Daniel Hooper, die voor het eerst een iPhone-game uitbrengt, met Percepto erg goed in.

Kortom

Ondanks dat er redelijk wat op te merken is over de ietwat tegenvallende graphics, ziet Percepto er prima uit wanneer je telkens verandert tussen de twee genoemde perspectieven. Het spel gaat goed om met zijn leercurve en dat is zeker geen gemis gezien de vele aanwezige hersenkrakende puzzels. Terwijl je het eerste kwart van de puzzels in minder dan tien minuten kunt uitspelen, vergen de latere levels aardig wat denkvermogen.