RTS voor de iOS-apparaten

© CIDimport

RTS voor de iOS-apparaten

Geplaatst: 5 september 2011 - 07:03

Aangepast: 16 november 2022 - 09:23

Redactie ID.nl

RTS voor de iPhone en iPad, dat klinkt best goed. Of Civilization Wars die categorisering wel eer aan doet, vraag ik me af. Razendsnel je troepen kunnen besturen, is natuurlijk altijd belangrijk geweest voor RTS-games, maar er zou toch net iets meer in moeten zitten dan dat.

Troepen klikken en slepen is de essentie van Civilization Wars. Na het bijzonder fraaie introfilmpje, is het de bedoeling dat je uit één van de drie beschavingen kiest om daarmee steeds meer gebied te veroveren. Op een wereldkaart reis je van gebied naar gebied en in elk gebied vindt dan weer een gevecht plaats. Zoals gezegd bestaan die gevechten uit het verplaatsen van je troepen van het ene gebouwtje op de kaart naar het andere.

Vaardigheden

Er zijn drie soorten gebouwen beschikbaar: torens, crystals en huizen. In de huizen worden nieuwe troepen geproduceerd wanneer ze door jou bezet worden. De torens schieten op naderende vijanden, maar produceren geen nieuwe soldaten. Als laatste zijn er de crystals die de snelheid van je troepen vergroten en mana voor je spreuken genereren, maar ook hier worden geen nieuwe troepen in gemaakt.

Best mooi

Eventuele luiheid wordt genadeloos afgestraft in het eerste eindbaaslevel, waar een enorme schildpad je troepen zonder pardon plat trapt. Gelukkig zijn alle ervaringspunten op elk moment weer her te verdelen en kun je op die manier de hele zooi weer in je magie stoppen. Heb je daar geen zin in, dan is het ook nog mogelijk om de eerste levels over te spelen voor meer ervaringspunten, zodat je die weer in je magie kunt steken.

Kortom

Civilization Wars is een behoorlijk volledig spel vergeleken met games zoals Doodle Jump die toch vooral op één gimmick gebaseerd zijn. Het mooie is dat Civilization Wars wel net zo goedkoop is als die one gimmick spellen.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten