Spotify opent aanval op YouTube

Door: De Telegraaf | 25 januari 2016 19:01

Apps & Software

Muziekdienst Spotify begint deze week met het aanbieden van video's. Dat meldt The Wall Street Journal. Het gaat niet direct om muziekvideo's, maar om filmpjes van ondermeer de BBC, Comedy Central en sportzender ESPN.

Helaas voor Nederlandse gebruikers zullen de filmpjes eerst enkel in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Zweden te zien zijn. Ook zal eerst de Android-applicatie van de dienst geüpdatet worden om ondersteuning voor video toe te voegen. IPhone- en iPad-gebruikers zullen tot eind volgende week moeten wachten.

Nog geen Netflix

Spotify wordt voorlopig nog geen concurrent van Netflix. De filmpjes zijn allemaal vrij kort en 'hapklaar' en worden net als de muziek in playlists geserveerd. Hiermee lijkt het bedrijf dus de aanval te openen op YouTube. Het is nog niet bekend hoe Spotify geld wil verdienen met het nieuwe aanbod. Voorlopig zal het nog geen advertenties tonen tussen de video's door. Opvallend is wel dat de filmpjes in elk geval voorlopig alleen mobiel te bekijken zullen zijn. Er zijn nog geen plannen voor video via de pc- en Mac-app van het bedrijf.