Twitter krijgt bedrijfspagina's en nieuwe look

Door: | 09 december 2011 11:12

Apps & Software

Twitter heeft de interface van zijn platform versimpeld en rolt het de komende weken uit. Bedrijven kunnen verder nu ook eigen pagina's aanmaken.

Met het nieuwe design van het micro-blogplatform is het volgens Twitter nog simpeler voor twitteraars om de dienst te gebruiken nieuwe zaken te ontdekken. Daarnaast kunnen bedrijven nu ook een bedrijfspagina aanmaken.

Ontdek je Plekje

De veranderingen zijn al doorgevoerd in de iPhone en Android apps en in het recent aangekochte Tweetdeck. Twitter werkt verder aan het updaten van de iPad app en rolt de update de komende weken verder uit.

De nieuwe interface is gericht op vier knoppen: Startpagina, Contact, Ontdekken, Ik. De belangrijkste vernieuwing is de functie 'Ontdekken'. Hiermee is een stroom van tweets te zien, gebaseerd op locatie, trends, favorieten aangemerkt door volgers en welke accounts ze zijn gaan volgen. Twitter geeft aan dat de Ontdek-functie beter wordt naarmate je hem meer gebruikt.

[youtube]0qqDy5BmYKE[/youtube]

Bedrijven

Bedrijven krijgen met de update een pagina die te vergelijken is met Facebookpagina's, met 'sticky' tweets die bovenaan de timeline kunnen blijven staan. Bedrijven kunnen de headers aanpassen en hun logo en slogan meer prominent in beeld brengen.

Op het Twitter advertentieblog kunnen bedrijven tweets instellen die bezoekers als eerste zien bij een bezoek aan de profielpagina van het berijf. Deze zogenaamde 'promoted tweets' breiden automatisch uit, waardoor eventuele foto's of video's automatisch te zien zijn op de pagina. Zowel de promoted tweets als de bedrijfspagina zijn kostenloos te gebruiken.

Een voorbeeld van een bedrijfspagina. Bron: Twitter