Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Assassin's Creed: Syndicate - Heeft Ubisoft geleerd van Unity?

Door: gamersnet | 01 juli 2015 13:48

Games

Mijn avontuur begon in het middeleeuwse Jeruzalem. Niet veel later spendeerde ik tientallen jaren in Rome, om vervolgens eigenhandig het Amerika van vandaag te vormen tijdens een bloederige revolutie. Onlangs beklom ik zelfs de Notre Dame in Parijs! Inderdaad: Assassin's Creed heeft mij meegenomen over de hele wereld, maar dit jaar houden we het wat dichter bij huis. Assassin's Creed: Syndicate neemt ons mee naar Londen!

Iets met een revolutie...

Zo nieuw als de locatie is, zo bekend is het verhaal: we kruipen wederom in de huid van een Assassin die aan het voorfront van een revolutie staat. Natuurlijk zal Ubisoft zijn best doen om middels enkele vernuftige plottwists een nieuw avontuur te creëren, maar dat neemt niet weg dat de opzet van het verhaal inmiddels wel iets te bekend is. Gelukkig zijn er op het gebied van gameplay wel enkele toffe vernieuwingen!

De meest in het oog springende toevoeging is de rope launcher. Met dit apparaat schiet je touwen af en dat is een stuk handiger dan het klinkt. Je kunt op deze manier namelijk razendsnel naar andere gebouwen bewegen en het is mogelijk om je met één druk op de knop op te trekken naar het platform boven je. Dat scheelt flink wat klimwerk en zorgt er tevens voor dat de game een stuk sneller wordt. Ook voor de combat biedt deze gadget natuurlijk dodelijke mogelijkheden!

[video poster=http://movies2.gamersnet.nl//movies/2015/assassins_creed_victory/assassins_creed_syndicate_evie_frye_trailer_hd1080p.jpg controls]http://movies2.gamersnet.nl//movies/2015/assassins_creed_victory/assassins_creed_syndicate_evie_frye_trailer_hd1080p.mp4[/video]

Vluchten met swag

De combat is sowieso op de schop gegaan en focust zich nu meer op hand-to-hand- en short range-gevechten. Dat maakt de confrontaties een stuk persoonlijker. Bovendien is het mogelijk om een gang samen te stellen, zodat je er in het heetst van de strijd nooit alleen voor staat. Mocht het je toch te heet onder de voeten worden, dan kun je altijd nog snel wegvluchten met paard en wagen. Hét bewijs dat wegvluchten ook stijlvol kan zijn!

De laatste grote vernieuwing is de toevoeging van Jacobs zus: Evie Frye. Deze pittige dame zul je op gezette momenten onder de knoppen nemen en dat is een welkome toevoeging, want de game-industrie kan wel wat meer sterke vrouwen gebruiken. Evie beschikt over haar eigen skill tree en waar Jacob zich meer op de hierboven beschreven combat focust, verkiest Evie doorgaans een stillere, stealthy aanpak. Op deze manier houden beide personages elkaar mooi in balans en wordt de gameplay een stuk afwisselender.

Conclusie

De demo die ik te zien kreeg was kort, maar lang genoeg om duidelijk te maken dat Ubisoft op het goede pad zit. De uitgever heeft duidelijk geleerd van zijn fouten en het lijkt erop dat Syndicate gaat excelleren op alle vlakken waar zijn voorganger tegenviel. Met name de rope launcher is een toffe toevoeging die een frisse wind blaast door de welbekende Assassin's Creed gameplay. Mocht het verhaal straks ook nog eens minder afgezaagd blijken dan het nu lijkt te zijn, dan kan dit zomaar eens de beste Assassin's Creed sinds jaren worden.

0 Reacties op: Assassin's Creed: Syndicate - Heeft Ubisoft geleerd van Unity?

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.