Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Bungie gaat wapens in Destiny opnieuw balanceren; Gjallarhorn wordt minder krachtig

Door: | 20 juli 2012 09:54

None
Games

MULTIPLATFORM - Destiny-ontwikkelaar Bungie heeft afgelopen weekend een grote herbalancering aangekondigd voor de wapens in de game. Eerder heeft men al wel eens de kracht van sommige wapens iets herzien, maar binnenkort gaat men echt grote aanpassingen doorvoeren. Kind van de rekening wordt onder andere het meest gehate en tevens meest geliefde exotische wapen uit de game: de Gjallarhorn. Volgens ontwikkelaar Jon Weisnewski was een krachtige raketwerper zeker het doel van de Gjallarhorn. Het resultaat is echter dat veel groepen het bezit van een Gjallarhorn verplicht stellen om mee te mogen doen, omdat het zo'n krachtig wapen is. En aangezien je aan het toeval bent overgelaten om een Gjallarhorn te verdienen, zorgt dit ervoor dat er nogal wat Destiny-spelers al weken of maanden gefrustreerd wachten om eindelijk een Gjallarhorn te bemachtigen. Het bezit van een Gjallarhorn is dus een groot goed, maar daar gaat Bungie wat aan veranderen door de kracht van de doelzoekende Wolfpack Rounds flink te verminderen. Weisnewski vertelde: We definitely intended to have a high damage Heavy Weapon that was ideal for PvE destruction. What we did not intend, and what we unfortunately saw, was pick up Raid and Nightfall groups gating participation based on whether or not players had this weapon. Gjallarhorn was so strong that for many people it had become the only answer to getting through tough encounters, and therefore they were less willing to spend time with other players that didn’t have it. We strive for Destiny to be a place where a single weapon or strategy does not dictate how, or with whom, you spend your time. In the new world Gjallarhorn is still worthy of its legacy as an exotic Heavy Weapon, but we hope it promotes inclusive behavior rather than exclusivity.De Gjallarhorn wordt dus wat minder krachtig, wat ook voor andere populaire wapens zoals Thorn zal gelden. Daarentegen worden autorifles weer wat krachtiger, maar vereisen ze ook wat meer precisie. Bekijk hieronder een overzicht van de aankomende updates voor de wapens in Destiny:Weapon category updates: Auto rifles: – Increase base damage – Start damage falloff closer to the player to emphasize its role as a close to medium range weapon – Small reduction in base stability. Landing shots at optimal range is unaffected, but repeated precision hits require more weapon control to land consistently – Boost damage by 10% against AI combatants Pulse rifles: – Reduce base damage of the medium RoF by about 2.5% — PVP: Bursts-to-kill (all precision hits) is 2 or 3, depending on victim’s Armor stat – Small reduction in base stability. A burst should still land all shots at optimal range, but three precision hits will require more weapon control to land consistently – Increase magazine size on for all base inventory stats Scout rifles: – Increase base damage for medium to high Rate of Fire Scout Rifles — PVP: Does not affect TTK in PVP on a Guardian with full health – Increase magazine size for all base inventory stats – Reduce Final Accuracy when firing from hip – Fast firing outside of ADS will be less accurate – Boost damage by 5% against AI combatants Hand cannons – Start damage falloff closer to the player to limit long range lethality – Small reduction in ADS accuracy, targeted at making long range snap-shooting less reliable – Reduce final accuracy when firing from hip – Fast firing from hip is less reliable – Reduce magazine size for all base inventory stats – Reduce base Optics (zoom) for all Hand Cannons – ADS now grants more width in favor of depth Shotguns – Shotgun perks that enhance lethality at range should be less effective when combined with a high initial Range stat: – Reduce Shot Package Accuracy buff by 30% – Rangefinder adds a 5% base Range increase on ADS (was 20%) – Reduce Precision Damage multiplier on Shotguns by 10% – Reduce damage against AI combatants by 10% Fusion rifles – Slow charging, high Impact Fusion Rifles have decreased Range values – Makes it more difficult to max out Range for these weapons – Projectile Speed for Fusion Rifles is slightly reduced – Emphasizes the need to lead a targets outside medium range – Improve Accuracy for short range Fusion Rifles – Reduce Accuracy for long range Fusion Rifles Sniper rifles – Final Round on Sniper Rifles buffs precision damage only, not base damage (This change only affects this perk when combined with Sniper Rifles) Rocket launchers – Slight increase in base Blast Radius. – Grenades and Horseshoes proximity detonation reduced. Weapon-specific updates Hard Light – Increase base Stability to 80 (was 65) – Increase bounce count for Hard Light projectiles – Hard Light projectiles are not affected by Damage Falloff Necrochasm – Increase base Stability to 60 (was 40) – Increase magazine size – Cursebringer perk will always trigger on a precision kill – Cursebringer explosion has increased radius and deals more damage The Last Word – Reduce Range stat to 10 (was 20), reduce Stability to 20 (was 30). – Reduce effective range while in ADS. – Increase accuracy and precision damage aim assist scale when firing from the hip. “Get three coffins ready.” – Fixed bugs with Hipfire damage bonus applying incorrectly Thorn – Reduce base damage of Thorn’s Mark of the Devourer DoT (Damage over Time) to roughly 1/3 of what it was in PVP and PVE – Allow DoT to stack up to 5x across multiple landed projectiles (This is a net buff for Thorn’s DoT, but reduces the lethality of the weapon in PVP) Hawkmoon – Add a stack limit to Luck in the Chamber and Holding Aces so that only 2 of the bonus perks will ever stack on one round. This should prevent Hawkmoon from 1-hit killing full health players in PVP – Add 2 rounds to Hawkmoon’s magazine when Holding Aces is unlocked – Luck in the Chamber damage bonus reduced by 3% Ice Breaker – Increase recharge time for Ice Breaker rounds to 1 every 8 seconds. Was 1 round every 5 seconds No Land Beyond – Increase weapon handling speed for faster time to aim, ready, and stow – Adjust sights to fix overlap/parallax issue while aimed – Increase time decay of The Master to 8 seconds – Add an additional 20% Precision Damage bonus while The Master is active Black Hammer – Increase ammo inventory to 18 rounds – White Nail perk now pulls ammo from your inventory Lord of Wolves – Tripled recovery boost bonus for allies granted by Lord of Wolves

MULTIPLATFORM - Destiny-ontwikkelaar Bungie heeft afgelopen weekend een grote herbalancering aangekondigd voor de wapens in de game. Eerder heeft men al wel eens de kracht van sommige wapens iets herzien, maar binnenkort gaat men echt grote aanpassingen doorvoeren. Kind van de rekening wordt onder andere het meest gehate en tevens meest geliefde exotische wapen uit de game: de Gjallarhorn. Volgens ontwikkelaar Jon Weisnewski was een krachtige raketwerper zeker het doel van de Gjallarhorn. Het resultaat is echter dat veel groepen het bezit van een Gjallarhorn verplicht stellen om mee te mogen doen, omdat het zo'n krachtig wapen is. En aangezien je aan het toeval bent overgelaten om een Gjallarhorn te verdienen, zorgt dit ervoor dat er nogal wat Destiny-spelers al weken of maanden gefrustreerd wachten om eindelijk een Gjallarhorn te bemachtigen. Het bezit van een Gjallarhorn is dus een groot goed, maar daar gaat Bungie wat aan veranderen door de kracht van de doelzoekende Wolfpack Rounds flink te verminderen. Weisnewski vertelde: We definitely intended to have a high damage Heavy Weapon that was ideal for PvE destruction. What we did not intend, and what we unfortunately saw, was pick up Raid and Nightfall groups gating participation based on whether or not players had this weapon. Gjallarhorn was so strong that for many people it had become the only answer to getting through tough encounters, and therefore they were less willing to spend time with other players that didn't have it. We strive for Destiny to be a place where a single weapon or strategy does not dictate how, or with whom, you spend your time. In the new world Gjallarhorn is still worthy of its legacy as an exotic Heavy Weapon, but we hope it promotes inclusive behavior rather than exclusivity.De Gjallarhorn wordt dus wat minder krachtig, wat ook voor andere populaire wapens zoals Thorn zal gelden. Daarentegen worden autorifles weer wat krachtiger, maar vereisen ze ook wat meer precisie. Bekijk hieronder een overzicht van de aankomende updates voor de wapens in Destiny:Weapon category updates: Auto rifles: - Increase base damage - Start damage falloff closer to the player to emphasize its role as a close to medium range weapon - Small reduction in base stability. Landing shots at optimal range is unaffected, but repeated precision hits require more weapon control to land consistently - Boost damage by 10% against AI combatants Pulse rifles: - Reduce base damage of the medium RoF by about 2.5%

0 Reacties op: Bungie gaat wapens in Destiny opnieuw balanceren; Gjallarhorn wordt minder krachtig

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.