Call of Duty: Black Ops 3 draait nog steeds op oude engine

Door: | 02 juli 2012 14:07

Games

MULTIPLATFORM - Een veelgehoord punt van kritiek op de Call of Duty-games is dat deze al sinds de eerste Modern Warfare op dezelfde engine draaien. Via Twitter heeft Treyarch laten weten dat Call of Duty: Black Ops 3 nog steeds op dezelfde engine draait als voorganger Black Ops 2, maar tegelijkertijd benadrukt de ontwikkelaar dat de engine zwaar aangepast is. Treyarch heeft onder andere een compleet nieuwe render-techniek toegevoegd, wat mede bijdraagt aan de grote sprong voorwaarts in graphics. In een interview laat multiplayer director Dan Bunting weten:Engines are funny things. People used to talk about game engines as if it was a singular product that the game's built on. But engines are really collections of tech that have some very basic, fundamental architecture to them. The core architecture of the game is still based on the technologies that it's been built off of, but most engines in the game industry, for large scale games, have all come from a lineage back to an earlier game engine.Volgens Bunting zou het bijna onmogelijk geweest zijn om een nieuwe engine te maken voor Black Ops 3:Engines these days, especially for games of this kind of scope, are very varied, so that each component of the game has its own engine in a lot of ways. The engine itself, what the people refer to the as the engine, is the technology the studio develops along the way.Naast de nieuwe render-techniek zijn ook het AI-systeem en de graphics engine compleet op de schop gegaan. Dit resulteert in beelden die volgens Treyarch hun mannetje staan op de new-gen consoles. Vind jij het een probleem dat Call of Duty-games al jaren draaien op dezelfde engine? Laat het ons weten in de reacties!

MULTIPLATFORM - Een veelgehoord punt van kritiek op de Call of Duty-games is dat deze al sinds de eerste Modern Warfare op dezelfde engine draaien. Via Twitter heeft Treyarch laten weten dat Call of Duty: Black Ops 3 nog steeds op dezelfde engine draait als voorganger Black Ops 2, maar tegelijkertijd benadrukt de ontwikkelaar dat de engine zwaar aangepast is.

Treyarch heeft onder andere een compleet nieuwe render-techniek toegevoegd, wat mede bijdraagt aan de grote sprong voorwaarts in graphics. In een interview laat multiplayer director Dan Bunting weten:

Engines are funny things. People used to talk about game engines as if it was a singular product that the game's built on. But engines are really collections of tech that have some very basic, fundamental architecture to them. The core architecture of the game is still based on the technologies that it's been built off of, but most engines in the game industry, for large scale games, have all come from a lineage back to an earlier game engine.
Volgens Bunting zou het bijna onmogelijk geweest zijn om een nieuwe engine te maken voor Black Ops 3:
Engines these days, especially for games of this kind of scope, are very varied, so that each component of the game has its own engine in a lot of ways. The engine itself, what the people refer to the as the engine, is the technology the studio develops along the way.
Naast de nieuwe render-techniek zijn ook het AI-systeem en de graphics engine compleet op de schop gegaan. Dit resulteert in beelden die volgens Treyarch hun mannetje staan op de new-gen consoles.

Vind jij het een probleem dat Call of Duty-games al jaren draaien op dezelfde engine? Laat het ons weten in de reacties!