Faith kan niet schieten in Mirror's Edge: Catalyst

© PXimport

Faith kan niet schieten in Mirror's Edge: Catalyst

Geplaatst: 17 juni 2012 - 09:50

Aangepast: 16 november 2022 - 10:15

Redactie ID.nl

MULTIPLATFORM - Toen Mirror's Edge in 2008 verscheen, werd de game door velen zeer enthousiast ontvangen. Het free-runnen in first-person voelde verfrissend aan en kon op veel waardering rekenen. Toch was Mirror's Edge niet zonder mankementen en vooral het vechtsysteem was niet optimaal. Hoewel hand-tot-hand-gevechten goed te doen waren, was het vooral het schieten dat geforceerd en onhandig aanvoelde. Veel gamers hoopten dan ook dat Mirror's Edge: Catalyst dit element zou schrappen, maar de vrees was groot dat ontwikkelaar DICE verder op dit systeem zou voortbouwen. Nu is er goed nieuws, want DICE heeft het vechtsysteem behoorlijk op de schop gegooid. Als speler zul je in Mirror's Edge: Catalyst namelijk niet meer kunnen schieten, al kan je nog wel beschoten worden. Dit laat Sarah Jansson, senior producer, weten:In Mirror&#8217s Edge Catalyst, you won&#8217t be using any guns at all. We&#8217ve completely removed that aspect of the game. You can&#8217t even pick them up.Overigens betekent dit niet dat je helemaal weerloos bent tegen je vijanden, want Faith beschikt nog altijd over haar vechtkunsten. Met een goed gemikte trap of klap kun je je opponent tijdelijk uitschakelen en er vervolgens als een haas vandoor gaan:Now the fighting is more of an extension of the movement. It builds on the flow. It fits a lot better with the game mechanics. When Faith is in flow, when she stitches together move after move without failing and keeps her momentum going, she&#8217s actually invulnerable to bullets. That can keep her out of harm&#8217s way. It&#8217s only when she stops that she can get hurt.Mirror's Edge: Catalyst verschijnt op 13 februari voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

MULTIPLATFORM - Toen Mirror's Edge in 2008 verscheen, werd de game door velen zeer enthousiast ontvangen. Het free-runnen in first-person voelde verfrissend aan en kon op veel waardering rekenen. Toch was Mirror's Edge niet zonder mankementen en vooral het vechtsysteem was niet optimaal. Hoewel hand-tot-hand-gevechten goed te doen waren, was het vooral het schieten dat geforceerd en onhandig aanvoelde. Veel gamers hoopten dan ook dat Mirror's Edge: Catalyst dit element zou schrappen, maar de vrees was groot dat ontwikkelaar DICE verder op dit systeem zou voortbouwen.

Nu is er goed nieuws, want DICE heeft het vechtsysteem behoorlijk op de schop gegooid. Als speler zul je in Mirror's Edge: Catalyst namelijk niet meer kunnen schieten, al kan je nog wel beschoten worden. Dit laat Sarah Jansson, senior producer, weten:

In Mirror's Edge Catalyst, you won't be using any guns at all. We've completely removed that aspect of the game. You can't even pick them up.Overigens betekent dit niet dat je helemaal weerloos bent tegen je vijanden, want Faith beschikt nog altijd over haar vechtkunsten. Met een goed gemikte trap of klap kun je je opponent tijdelijk uitschakelen en er vervolgens als een haas vandoor gaan:Now the fighting is more of an extension of the movement. It builds on the flow. It fits a lot better with the game mechanics.

When Faith is in flow, when she stitches together move after move without failing and keeps her momentum going, she's actually invulnerable to bullets. That can keep her out of harm's way. It's only when she stops that she can get hurt.Mirror's Edge: Catalyst verschijnt op 13 februari voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten