Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

GamersNEP Nieuws: Tour de France blijkt pr-stunt voor Pro Cycling Manager

Door: | 12 juli 2012 12:12

None
Games

GN GERELATEERD - Parijs - Ieder zichzelf respecterende gamer had ongetwijfeld 18 juni rood omringd in zijn agenda staan: de dag waarop Pro Cycling Manager 2015 verscheen! Hoewel er altijd de schijn heerste dat de wielrengame grotendeels gebaseerd was op de Tour de France, blijkt dat niet waar te zijn. Volgens een officiële zegsman blijkt de Tour de France al die jaren al een pr-stunt te zijn om de game Pro Cycling Manager te promoten. Persvoorlichter Will Réné maakt nu eindelijk bekend dat dit grote project al in 1903 begon:Toen wij in 1903 nog begonnen als jonge gamestudio, toen vroegen wij ons af hoe wij op lange termijn een wielrengame aan de man zouden kunnen brengen. Gezien onze gamestudio in Parijs is gevestigd besloten wij daarom een toer de organiseren die in ons eigen land zou plaatsvinden. Zo konden we de lokale toekomstige gamers aan ons binden. Althans, dat dachten wij.Dat de toer geheel boven verwachting zou scoren en de game daardoor ondergesneeuwd zou raken, had Réné nooit verwacht. Zo stelt hij dat de studio verwachtte dat de wereld zat te wachten op een digitale fietservaring en dat de mensen het liefst wilden vluchten uit hun harde realiteit in het begin van de twintigste eeuw. Hoewel de Tour de France al in 1903 begon en de eerste Cycling Manager pas in 2001 verscheen is dat volgens Réneé volstrekt logisch:Om een goede game te ontwikkelen heb je nou eenmaal gewoon veel tijd nodig. Hetzelfde geldt voor een goede pr-campagne, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Momenteel onderzoeken wij dan ook weer de mogelijkheden tot het opzetten van een nieuw event op wereldschaal. Eén van de ideeën die we hadden is het langs evenementen gaan met zo'n klein voertuig.. een TukTuk heet zo'n ding? Al vragen we ons nog af wie daar nou in godsnaam op zit te wachten.Waarom de studio nu na meer dan 110 jaar ervoor kiest om eindelijk open kaart te spelen is nog maar de vraag. Volgens anonieme bronnen zou het eraan kunnen liggen dat het nieuwe Pro Cycling Manager 2015 nog niet zo denderend goed verkoopt. Het is alleen nog maar de vraag in hoeverre die bron te vertrouwen is. Wij kunnen ons namelijk niet voorstellen dat de game over wielrennen niet elk jaar weer een kaskraker is. DISCLAIMER: Hoewel GamersNET doorgaans enkel betrouwbaar gamenieuws plaatst, is de GamersNEP Nieuws-rubriek een volstrekt satirische toevoeging aan ons nieuwsaanbod. Alle feiten, uitspraken en bronnen zijn verzonnen door de redactie en eventuele gelijkenissen met de werkelijkheid zijn puur toevallig. Neem deze artikelen vooral niet serieus: ze zijn GamersNEP.

GN GERELATEERD -

Parijs - Ieder zichzelf respecterende gamer had ongetwijfeld 18 juni rood omringd in zijn agenda staan: de dag waarop Pro Cycling Manager 2015 verscheen! Hoewel er altijd de schijn heerste dat de wielrengame grotendeels gebaseerd was op de Tour de France, blijkt dat niet waar te zijn. Volgens een officiële zegsman blijkt de Tour de France al die jaren al een pr-stunt te zijn om de game Pro Cycling Manager te promoten. Persvoorlichter Will Réné maakt nu eindelijk bekend dat dit grote project al in 1903 begon:

Toen wij in 1903 nog begonnen als jonge gamestudio, toen vroegen wij ons af hoe wij op lange termijn een wielrengame aan de man zouden kunnen brengen. Gezien onze gamestudio in Parijs is gevestigd besloten wij daarom een toer de organiseren die in ons eigen land zou plaatsvinden. Zo konden we de lokale toekomstige gamers aan ons binden. Althans, dat dachten wij.
Dat de toer geheel boven verwachting zou scoren en de game daardoor ondergesneeuwd zou raken, had Réné nooit verwacht. Zo stelt hij dat de studio verwachtte dat de wereld zat te wachten op een digitale fietservaring en dat de mensen het liefst wilden vluchten uit hun harde realiteit in het begin van de twintigste eeuw. Hoewel de Tour de France al in 1903 begon en de eerste Cycling Manager pas in 2001 verscheen is dat volgens Réneé volstrekt logisch:
Om een goede game te ontwikkelen heb je nou eenmaal gewoon veel tijd nodig. Hetzelfde geldt voor een goede pr-campagne, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Momenteel onderzoeken wij dan ook weer de mogelijkheden tot het opzetten van een nieuw event op wereldschaal. Eén van de ideeën die we hadden is het langs evenementen gaan met zo'n klein voertuig.. een TukTuk heet zo'n ding? Al vragen we ons nog af wie daar nou in godsnaam op zit te wachten.
Waarom de studio nu na meer dan 110 jaar ervoor kiest om eindelijk open kaart te spelen is nog maar de vraag. Volgens anonieme bronnen zou het eraan kunnen liggen dat het nieuwe Pro Cycling Manager 2015 nog niet zo denderend goed verkoopt. Het is alleen nog maar de vraag in hoeverre die bron te vertrouwen is. Wij kunnen ons namelijk niet voorstellen dat de game over wielrennen niet elk jaar weer een kaskraker is.

DISCLAIMER: Hoewel GamersNET doorgaans enkel betrouwbaar gamenieuws plaatst, is de GamersNEP Nieuws-rubriek een volstrekt satirische toevoeging aan ons nieuwsaanbod. Alle feiten, uitspraken en bronnen zijn verzonnen door de redactie en eventuele gelijkenissen met de werkelijkheid zijn puur toevallig. Neem deze artikelen vooral niet serieus: ze zijn GamersNEP.

0 Reacties op: GamersNEP Nieuws: Tour de France blijkt pr-stunt voor Pro Cycling Manager

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.