In Horizon: Zero Dawn moet je het zelf lekker uitzoeken

© PXimport

In Horizon: Zero Dawn moet je het zelf lekker uitzoeken

Geplaatst: 21 juni 2012 - 08:58

Aangepast: 16 november 2022 - 09:23

Redactie ID.nl

PS4 - Horizon: Zero Dawn is een prettig vooruitzicht. De nieuwe IP van Guerrilla lijkt in niets op de vermaarde Killzone-franchise van de Amsterdamse studio en belooft een uitdagende game te worden. Het gevecht tussen mens en robot is ons niet vreemd, maar hoe deze keer de strijd gestreden moet worden, is iets om lekker zelf uit te vinden. Veel games hebben tegenwoordig de neiging om met on-screen hints aan te duiden hoe je bepaalde acties moet uitvoeren of bazen dient te verslaan. Het plezier van gamen zit juist in de beloning van het zelf ontdekken en dat is een principe dat Guerrilla gaat toepassen op Horizon: Zero Dawn. Als wij art director Jan-Bart van Beek mogen geloven, zullen wij ons zelfs als de Engelse bioloog David Attenborough kunnen gaan voelen.There is a sort of creative aspect there where you need to find the right way to use weapons for particular robos. And that counts for a lot of the game. We don&#8217t tutorialise the game, we don&#8217t go and tell you how to hunt these robos or how they interact. You really have to go out there and explore these things by trial and error. And it&#8217s the same case for learning about how the robos interact between themselves who&#8217s protecting who and how they are all interconnected. You&#8217re always a little bit like David Attenborough where he&#8217s sitting in the bushes and studying these creatures trying to learn their behaviour, seeing how you can exploit that behaviour from them.Zie jij het zitten om zelf de vijandelijke robots te analyseren?

PS4 - Horizon: Zero Dawn is een prettig vooruitzicht. De nieuwe IP van Guerrilla lijkt in niets op de vermaarde Killzone-franchise van de Amsterdamse studio en belooft een uitdagende game te worden. Het gevecht tussen mens en robot is ons niet vreemd, maar hoe deze keer de strijd gestreden moet worden, is iets om lekker zelf uit te vinden. Veel games hebben tegenwoordig de neiging om met on-screen hints aan te duiden hoe je bepaalde acties moet uitvoeren of bazen dient te verslaan. Het plezier van gamen zit juist in de beloning van het zelf ontdekken en dat is een principe dat Guerrilla gaat toepassen op Horizon: Zero Dawn. Als wij art director Jan-Bart van Beek mogen geloven, zullen wij ons zelfs als de Engelse bioloog David Attenborough kunnen gaan voelen.There is a sort of creative aspect there where you need to find the right way to use weapons for particular robos. And that counts for a lot of the game. We don't tutorialise the game, we don't go and tell you how to hunt these robos or how they interact. You really have to go out there and explore these things by trial and error. And it's the same case for learning about how the robos interact between themselves who's protecting who and how they are all interconnected. You're always a little bit like David Attenborough where he's sitting in the bushes and studying these creatures trying to learn their behaviour, seeing how you can exploit that behaviour from them.Zie jij het zitten om zelf de vijandelijke robots te analyseren?

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten