MMO LEGO Universe ging ten onder aan kostbare penisdetectie

© PXimport

MMO LEGO Universe ging ten onder aan kostbare penisdetectie

Geplaatst: 3 juni 2015 - 05:13

Aangepast: 16 november 2022 - 09:21

Redactie ID.nl

GAME NIEUWS - Begin 2012 sloot de MMO LEGO Universe zijn deuren, nadat het twee jaar lang een speelgrond voor creatievelingen had geboden. Destijds liet ontwikkelaar Gazillion weten dat LEGO Universe simpelweg te weinig abonnees had om de game draaiende te houden, maar de waarheid blijkt iets gecompliceerder te liggen. Megan Fox, senior graphics designer voor LEGO Universe, heeft via Twitter de echte reden achter het sluiten van LEGO Universe uitgebreid uit de doeken gedaan. Fox laat weten dat het komt doordat LEGO koste wat het kost wilde dat LEGO Universe een kindvriendelijk spel zou zijn en dat betekende onder andere dat er geen geslachtsdelen in de multiplayer voor mochten komen. Om dit te voorkomen werd de ontwikkelaar gevraagd 'penisdetectiesoftware' te cre&#235ren, maar vindingrijke spelers bleken dit systeem gemakkelijk te omzeilen. Als gevolg hiervan moesten alle gecre&#235erde gebouwen handmatig gecheckt worden alvorens anderen deze gebouwen konden zien. Het controleren van alle creaties bleek &#233&#233n van de grootste kostenposten van LEGO Universe:Funny story - we were asked to make dong detection software for LEGO Universe too. We found it to be utterly impossible at any scale. Players would hide the dongs where the filtering couldn't see, or make them only visible from one angle / make multi-part penis sculptures. The moderation costs of LEGO Universe were a big issue in general. They wanted a creative building MMO with a promise of zero penises seen. They actually had a huge moderation team that got a bunch of screenshots of every model, every property. Entirely whitelist-based building. YOU could build whatever you wanted, but strangers could never see your builds until we'd had the team do a penis sweep on it. It was all automated, but the human moderators were IIRC the single biggest cost center for LEGO Universe's operational costs. Or close to. And that is why Trove/etc were able to make better building MMOs. They didn't have to worry about little kids seeing dongs. We REALLY did.Megan Fox vult dit uitgebreide verhaal aan met een opmerkelijk anekdote die aangeeft hoezeer LEGO wilde voorkomen dat kinderen blootgesteld werden aan met LEGO gebouwde geslachtsdelen. Daarnaast laat ze weten dat het ongelofelijk moeilijk is voor een bedrijf als LEGO om in een dergelijke game te voorkomen dat kinderen in aanraking komen met vulgaire creaties:We even had an employee very nearly fired for building a penis. It was on his own property, but a kid wandered into it during a kid test. We're talking test operator rushed forward, blocks the monitor, slams the game closed, four alarm fire to find who built the penis here. After which a memo went out indicating our new absolute zero tolerance policy on building penises of any kind, anywhere, in the game. This is all obvious, simple stuff, and is why dealing w/ COPPA (which protects kids) is so damn hard in online games. Even DEVS build dongs. People saying well just allow dicks - LEGO's brand is utterly trusted by parents. We had to uphold that trust. Which meant zero tolerance. Anyways, all of that is why every single successor to LEGO Universe has been small and missing build play. LEGO knows how expensive it is. I expect stories of the sunk costs gone into LEGO Universe are told to young LEGO execs at bed time, as cautionary tales to never try again. And they basically can't compete with Minecraft, because Minecraft can just shrug that entire problem off. So they've focused elsewhere.Gelukkig kan Megan Fox haar verhaal wel met een positieve noot sluiten, ze laat namelijk weten dat het desalniettemin ongelofelijk leuk is om voor LEGO te werken!BTW LEGO is every bit as cool to work for as you'd think. Every office has rows and rows of brick bins. I'd build stuff while code compiled.&#8212 Megan Fox (@glassbottommeg) 31 mei 2015

GAME NIEUWS - Begin 2012 sloot de MMO LEGO Universe zijn deuren, nadat het twee jaar lang een speelgrond voor creatievelingen had geboden. Destijds liet ontwikkelaar Gazillion weten dat LEGO Universe simpelweg te weinig abonnees had om de game draaiende te houden, maar de waarheid blijkt iets gecompliceerder te liggen. Megan Fox, senior graphics designer voor LEGO Universe, heeft via Twitter de echte reden achter het sluiten van LEGO Universe uitgebreid uit de doeken gedaan.

Fox laat weten dat het komt doordat LEGO koste wat het kost wilde dat LEGO Universe een kindvriendelijk spel zou zijn en dat betekende onder andere dat er geen geslachtsdelen in de multiplayer voor mochten komen. Om dit te voorkomen werd de ontwikkelaar gevraagd 'penisdetectiesoftware' te creëren, maar vindingrijke spelers bleken dit systeem gemakkelijk te omzeilen. Als gevolg hiervan moesten alle gecre&#235erde gebouwen handmatig gecheckt worden alvorens anderen deze gebouwen konden zien. Het controleren van alle creaties bleek &#233&#233n van de grootste kostenposten van LEGO Universe:<div class="inline ubb box">Funny story - we were asked to make dong detection software for LEGO Universe too. We found it to be utterly impossible at any scale. Players would hide the dongs where the filtering couldn't see, or make them only visible from one angle / make multi-part penis sculptures. The moderation costs of LEGO Universe were a big issue in general. They wanted a creative building MMO with a promise of zero penises seen. They actually had a huge moderation team that got a bunch of screenshots of every model, every property. Entirely whitelist-based building. YOU could build whatever you wanted, but strangers could never see your builds until we'd had the team do a penis sweep on it. It was all automated, but the human moderators were IIRC the single biggest cost center for LEGO Universe's operational costs. Or close to. And that is why Trove/etc were able to make better building MMOs. They didn't have to worry about little kids seeing dongs. We REALLY did.</div>Megan Fox vult dit uitgebreide verhaal aan met een opmerkelijk anekdote die aangeeft hoezeer LEGO wilde voorkomen dat kinderen blootgesteld werden aan met LEGO gebouwde geslachtsdelen. Daarnaast laat ze weten dat het ongelofelijk moeilijk is voor een bedrijf als LEGO om in een dergelijke game te voorkomen dat kinderen in aanraking komen met vulgaire creaties:<div class="inline ubb box">We even had an employee very nearly fired for building a penis. It was on his own property, but a kid wandered into it during a kid test. We're talking test operator rushed forward, blocks the monitor, slams the game closed, four alarm fire to find who built the penis here. After which a memo went out indicating our new absolute zero tolerance policy on building penises of any kind, anywhere, in the game. This is all obvious, simple stuff, and is why dealing w/ COPPA (which protects kids) is so damn hard in online games. Even DEVS build dongs. People saying well just allow dicks - LEGO's brand is utterly trusted by parents. We had to uphold that trust. Which meant zero tolerance. Anyways, all of that is why every single successor to LEGO Universe has been small and missing build play. LEGO knows how expensive it is. I expect stories of the sunk costs gone into LEGO Universe are told to young LEGO execs at bed time, as cautionary tales to never try again. And they basically can't compete with Minecraft, because Minecraft can just shrug that entire problem off. So they've focused elsewhere.</div>Gelukkig kan Megan Fox haar verhaal wel met een positieve noot sluiten, ze laat namelijk weten dat het desalniettemin ongelofelijk leuk is om voor LEGO te werken!BTW LEGO is every bit as cool to work for as you'd think. Every office has rows and rows of brick bins. I'd build stuff while code compiled.&#8212 Megan Fox (@glassbottommeg) <a href="https://twitter.com/glassbottommeg/status/605093163754135552">31 mei 2015</a></p></div> </div> </content> </article>

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten