Stilte rondom The Last Guardian was keuze van Sony

Door: | 26 juni 2012 10:06

Games

PS4 - The Last Guardian verscheen alweer 6 jaar geleden voor het eerst op een groot podium, toen nog als PlayStation 3-exclusive. Sinds die tijd is het vooral heel lang stil en vaag geweest rondom deze game van Team ICO. Meer dan hardnekkige geruchten hebben we in al die jaren niet gezien en vele fans bleven lange tijd in onzekerheid. Tijdens een interview vertelde Fumito Ueda van Team ICO dat het niet hun eigen keuze was om de game zo lang onder de radar te houden. Er kunnen altijd wel vertragingen en technische uitdagingen zijn, maar volgens Ueda was het vooral een bedrijfsmatige beslissing van Sony, die in de game iets bijzonders zag voor de destijds nog nieuwe PlayStation 4:There are always delays in production, as you know. Technical being one of them, but there were many others that were out of my control as well. I probably would have been comfortable with the end result – originally, this game was designed for PS3. Assuming that all of the game architecture and all of the game design was suited to deliver the experience I envisioned, given those assumptions I think it would have been a good product… The PS3 was not restricting me from doing something. It was pretty much a corporate decision by Sony. And that's where we'll leave it. [laughs] Sorry.

PS4 - The Last Guardian verscheen alweer 6 jaar geleden voor het eerst op een groot podium, toen nog als PlayStation 3-exclusive. Sinds die tijd is het vooral heel lang stil en vaag geweest rondom deze game van Team ICO. Meer dan hardnekkige geruchten hebben we in al die jaren niet gezien en vele fans bleven lange tijd in onzekerheid. Tijdens een interview vertelde Fumito Ueda van Team ICO dat het niet hun eigen keuze was om de game zo lang onder de radar te houden. Er kunnen altijd wel vertragingen en technische uitdagingen zijn, maar volgens Ueda was het vooral een bedrijfsmatige beslissing van Sony, die in de game iets bijzonders zag voor de destijds nog nieuwe PlayStation 4:There are always delays in production, as you know. Technical being one of them, but there were many others that were out of my control as well. I probably would have been comfortable with the end result - originally, this game was designed for PS3. Assuming that all of the game architecture and all of the game design was suited to deliver the experience I envisioned, given those assumptions I think it would have been a good product... The PS3 was not restricting me from doing something. It was pretty much a corporate decision by Sony. And that's where we'll leave it. Sorry.