Take-Two wil spelers niet 'beroven' met GTA 5-microtransacties

© PXimport

Take-Two wil spelers niet 'beroven' met GTA 5-microtransacties

Geplaatst: 31 mei 2015 - 11:16

Aangepast: 16 november 2022 - 09:50

Redactie ID.nl

MULTIPLATFORM - Strauss Zelnick, baas van GTA-uitgever Take-Two, sprak tijdens een lezing op de Annual Technology, Media & Telecom Conference in New York over &#233&#233n van de gevoeligste onderwerpen in de game-industrie: microtransacties. Volgens Zelnick is het van belang om spelers niet het gevoel te geven dat ze beroofd worden, maar ze juist in een situatie te plaatsen waarin ze het leuk vinden om geld uit te geven. Zelnick benadrukt dat een goede spelervaring belangrijk is. Wanneer gamers zich vermaken, zullen ze vanzelf bereid zijn extra geld uit te geven:You never want to the consumer to feel as though you've picked their pocket. You want a consumer to feel like you gave them a great experience. You want them to be happy that they spent money on the experience.Volgens Zelnick snapt niet elk bedrijf dit. Hij noemde geen namen, maar hintte duidelijk naar de free-to-play-games op de pc:But I think some interactive entertainment companies, typically not the console companies, but some of the free-to-play companies, have focused entirely on monetization and, 'creativity as a necessary but annoying pre-condition to monetization,' And we just don't look at it that way at all. Monetization stems organically from creativity. And so the more that we give consumers to do that they love doing, the more likely they are to spend money while they're doing it.Heb jij al vaak spullen gekocht met microtransacties in GTA Online of NBA 2K? Laat het ons weten in de reacties!

MULTIPLATFORM - Strauss Zelnick, baas van GTA-uitgever Take-Two, sprak tijdens een lezing op de Annual Technology, Media & Telecom Conference in New York over één van de gevoeligste onderwerpen in de game-industrie: microtransacties. Volgens Zelnick is het van belang om spelers niet het gevoel te geven dat ze beroofd worden, maar ze juist in een situatie te plaatsen waarin ze het leuk vinden om geld uit te geven.

Zelnick benadrukt dat een goede spelervaring belangrijk is. Wanneer gamers zich vermaken, zullen ze vanzelf bereid zijn extra geld uit te geven:

You never want to the consumer to feel as though you've picked their pocket. You want a consumer to feel like you gave them a great experience. You want them to be happy that they spent money on the experience.Volgens Zelnick snapt niet elk bedrijf dit. Hij noemde geen namen, maar hintte duidelijk naar de free-to-play-games op de pc:But I think some interactive entertainment companies, typically not the console companies, but some of the free-to-play companies, have focused entirely on monetization and, 'creativity as a necessary but annoying pre-condition to monetization,' And we just don't look at it that way at all. Monetization stems organically from creativity. And so the more that we give consumers to do that they love doing, the more likely they are to spend money while they're doing it.Heb jij al vaak spullen gekocht met microtransacties in GTA Online of NBA 2K? Laat het ons weten in de reacties!

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten