Ubisoft wil nooit meer grafische downgrades zoals Watch Dogs

© PXimport

Ubisoft wil nooit meer grafische downgrades zoals Watch Dogs

Geplaatst: 7 juli 2012 - 03:21

Aangepast: 16 november 2022 - 10:13

Redactie ID.nl

MULTIPLATFORM - De grafische downgrade van Watch_Dogs veroorzaakte vorig jaar nogal wat controverse. De game was volgens sommigen echt beduidend minder mooi dan toen de game werd aangekondigd op de E3 van 2012. Yves Guillemot, algemeen directeur van uitgever Ubisoft, heeft toegezegd dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren: Ubisoft zal nieuwe games alleen nog tonen zoals ze er uiteindelijk uit zullen gaan zien. Daarbij zal men volgens Guillemot duidelijker aangeven op welk systeem demo's draaien. Bij de presentaties van Ubisoft op de E3 van dit jaar was dit nieuwe beleid al van kracht. We hoeven dus geen grafische downgrades te verwachten bij titels als Assassin's Creed: Syndicate. Een probleem ten tijde van de aankondiging van de game was dat de nieuwe generatie consoles nog minstens een jaar op zich liet wachten. Daardoor wist het ontwikkelteam nog niet precies hoe krachtig de PlayStation 4 en de Xbox One zouden zijn. Blijkbaar was hun inschatting te hoog, waardoor de E3-presentatie in 2012 onbedoeld misleidend was. Opvallend is echter dat Guillemot zwijgt over de pc-port van Watch_Dogs. Ook die zag er minder goed uit dan de demo in 2012, terwijl de textures van diezelfde demo w&#233l op de installatieschijfjes stonden. Dit stilzwijgen van de Ubisoft-directeur is voor velerlei interpretaties vatbaar, dus we moeten helaas afwachten wat het te betekenen heeft.

MULTIPLATFORM - De grafische downgrade van Watch_Dogs veroorzaakte vorig jaar nogal wat controverse. De game was volgens sommigen echt beduidend minder mooi dan toen de game werd aangekondigd op de E3 van 2012. Yves Guillemot, algemeen directeur van uitgever Ubisoft, heeft toegezegd dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren: Ubisoft zal nieuwe games alleen nog tonen zoals ze er uiteindelijk uit zullen gaan zien. Daarbij zal men volgens Guillemot duidelijker aangeven op welk systeem demo's draaien. Bij de presentaties van Ubisoft op de E3 van dit jaar was dit nieuwe beleid al van kracht. We hoeven dus geen grafische downgrades te verwachten bij titels als Assassin's Creed: Syndicate. Een probleem ten tijde van de aankondiging van de game was dat de nieuwe generatie consoles nog minstens een jaar op zich liet wachten. Daardoor wist het ontwikkelteam nog niet precies hoe krachtig de PlayStation 4 en de Xbox One zouden zijn. Blijkbaar was hun inschatting te hoog, waardoor de E3-presentatie in 2012 onbedoeld misleidend was. Opvallend is echter dat Guillemot zwijgt over de pc-port van Watch_Dogs. Ook die zag er minder goed uit dan de demo in 2012, terwijl de textures van diezelfde demo wél op de installatieschijfjes stonden. Dit stilzwijgen van de Ubisoft-directeur is voor velerlei interpretaties vatbaar, dus we moeten helaas afwachten wat het te betekenen heeft.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten