Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Verkoop Mac-versie van Final Fantasy XIV gestaakt

Door: | 07 juli 2012 07:34

None
Games

PC - Het is wellicht minder groot nieuws dan de pc-port van Batman: Arkham Knight, maar ook de Mac-port van de MMO Final Fantasy XIV is tijdelijk uit de (digitale) winkelschappen gehaald. Dit omdat deze versie te kampen had met problemen die vergelijkbaar zijn met die van de Batman-game: te veel bugs en performance-problemen om het spel als speelbaar te kunnen beschouwen. Mensen die de Mac-versie hebben gekocht kunnen hun geld terugvragen. Het probleem ligt gedeeltelijk in de communicatie van Square Enix naar de speler toe: er waren te lage systeemeisen aangekondigd voor de Mac-versie van het spel. Daardoor dachten veel mensen dat hun Mac de game wel kon draaien en kwamen zij bedrogen uit. Final Fantasy XIV is offline gehaald tot producer en director Naoki Yoshida vindt dat spelers voldoende zijn geïnformeerd over de eisen die de game stelt. Een ander deel van het probleem is de overgang van DirectX naar OpenGL. DirectX is exclusief voor Windows en voor de Mac-systemen moest Square Enix dus werken met OpenGL. Om kosten te besparen is er middleware om de DirectX-code te converteren, in plaats van handmatig OpenGL-code te schrijven. Yoshida neemt de volle verantwoordelijkheid voor deze chaos op zich en biedt dan ook zijn excuses aan:While the development and operations teams, as well as our entire company, were involved in this mistake, it was I who ultimately made the decision to release the Mac version under these circumstances and therefore bear sole responsibility, and I sincerely apologise to you all. Because of this situation, many of you purchased a product which your Mac hardware could not run at even the minimum system requirements, resulting in insufficient performance, for which many of you have expressed your dissatisfaction. Had we provided accurate information beforehand, I know many of you would not have purchased the Mac version, which is why we decided to offer full refunds. Once again, I apologiseYoshida belooft verbetering in de Mac-port en hoopt hem zo snel mogelijk weer up and running te hebben, maar hij waarschuwt dat het moeilijk zal worden om de prestaties van de Mac-versie gelijk te trekken met die van de Windows-versie. Op Windows zal de game dus waarschijnlijk altijd beter blijven draaien, ook bij gelijkwaardige hardware.

PC - Het is wellicht minder groot nieuws dan de pc-port van Batman: Arkham Knight, maar ook de Mac-port van de MMO Final Fantasy XIV is tijdelijk uit de (digitale) winkelschappen gehaald. Dit omdat deze versie te kampen had met problemen die vergelijkbaar zijn met die van de Batman-game: te veel bugs en performance-problemen om het spel als speelbaar te kunnen beschouwen. Mensen die de Mac-versie hebben gekocht kunnen hun geld terugvragen.

Het probleem ligt gedeeltelijk in de communicatie van Square Enix naar de speler toe: er waren te lage systeemeisen aangekondigd voor de Mac-versie van het spel. Daardoor dachten veel mensen dat hun Mac de game wel kon draaien en kwamen zij bedrogen uit. Final Fantasy XIV is offline gehaald tot producer en director Naoki Yoshida vindt dat spelers voldoende zijn geïnformeerd over de eisen die de game stelt.

Een ander deel van het probleem is de overgang van DirectX naar OpenGL. DirectX is exclusief voor Windows en voor de Mac-systemen moest Square Enix dus werken met OpenGL. Om kosten te besparen is er middleware om de DirectX-code te converteren, in plaats van handmatig OpenGL-code te schrijven. Yoshida neemt de volle verantwoordelijkheid voor deze chaos op zich en biedt dan ook zijn excuses aan:While the development and operations teams, as well as our entire company, were involved in this mistake, it was I who ultimately made the decision to release the Mac version under these circumstances and therefore bear sole responsibility, and I sincerely apologise to you all.

Because of this situation, many of you purchased a product which your Mac hardware could not run at even the minimum system requirements, resulting in insufficient performance, for which many of you have expressed your dissatisfaction. Had we provided accurate information beforehand, I know many of you would not have purchased the Mac version, which is why we decided to offer full refunds. Once again, I apologiseYoshida belooft verbetering in de Mac-port en hoopt hem zo snel mogelijk weer up and running te hebben, maar hij waarschuwt dat het moeilijk zal worden om de prestaties van de Mac-versie gelijk te trekken met die van de Windows-versie. Op Windows zal de game dus waarschijnlijk altijd beter blijven draaien, ook bij gelijkwaardige hardware.

0 Reacties op: Verkoop Mac-versie van Final Fantasy XIV gestaakt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.