WildStar gaat deze herfst nog free-to-play

© PXimport

WildStar gaat deze herfst nog free-to-play

Geplaatst: 1 juni 2015 - 11:04

Aangepast: 16 november 2022 - 09:50

Redactie ID.nl

PC - Hoewel NCSofts nieuwe MMORPG aardig werd ontvangen in de WildStar review, heeft de online game nooit echt groot succes kunnen boeken. Zoals bij menig maandelijks betaalde multiplayer role-playing game is dan een free-to-play optie een hoopvol plan B. En jawel, ook WildStar richt zich nu op dit 'gratis' verdienmodel om meer spelers naar de game te trekken. Vanaf deze herfst moet de free-to-play versie speelbaar zijn, al kunnen gamers zich nu al opgeven voor de WildStar free-to-play beta. Ontwikkelaar Carbine Studios wil dat alle gebieden van de planeet Nexus speelbaar blijven voor alle spelers. Betalende gamers krijgen een aantal voordelen in de vorm van XP boosts en andere bonussen en daarnaast wordt er een winkel ge&#239ntroduceerd die spelers cosmetische voorwerpen laat aanschaffen tegen betaling van echt geld. Daarnaast wil Carbine Studios af van het speerwoord 'hardcore' wat vaak op WildStar werd geplakt. De online game was aardig pittig, maar die term bleek meer mensen af te schrikken dan daadwerkelijk over te halen. Er zullen makkelijkere dungeons ge&#239ntroduceerd worden die al vanaf level 10 speelbaar zijn, in plaats van de gebruikelijke level 20. Dat wil echter niet zeggen dat de gehele game versimpeld wordt. Zo zullen de bestaande raids ouderwets pittig blijven, al worden ze nu wel speelbaar voor een man of 20 in plaats van 40 actieve spelers. WildStars creative directors Chad Moore en Mike Donatelli laten weten dat de studio druk bezig is met alle veranderingen, maar zien de komst van free-to-play hoopvol in. Misschien zelfs wel met een vleugje van spijt. Want waarom zijn ze niet meteen voor dit succesvolle verdienmodel gegaan in plaats van de riskante maandelijkse betalingen? Honestly, I wish we had. I think it would have been better. [The subscription model] is done. I just don&#8217t see it, I don&#8217t personally see it. You can&#8217t have eight free-to-play MMOs launching from countries all over the world then expect to sell your MMO to compete with them. I mean, I&#8217ll try, but I only have so much time in the day. You&#8217re just limiting people who can play your game and if your game is good&#8230 But having said that, the game is so much better now, I don&#8217t know if it would have been such a good idea? Maybe this was the best way it could have shaken out. Is er een kans dat WildStar middels free-to-play wel een hit wordt? We hopen ergens van wel. Carbine Studios heeft flinke klappen gekregen en moest eerder al meerdere werknemers ontslaan wegens het beperkte succes van de MMORPG. Wie weet doen deze veranderingen de ontwikkelstudio meer goed.

PC - Hoewel NCSofts nieuwe MMORPG aardig werd ontvangen in de WildStar review, heeft de online game nooit echt groot succes kunnen boeken. Zoals bij menig maandelijks betaalde multiplayer role-playing game is dan een free-to-play optie een hoopvol plan B. En jawel, ook WildStar richt zich nu op dit 'gratis' verdienmodel om meer spelers naar de game te trekken. Vanaf deze herfst moet de free-to-play versie speelbaar zijn, al kunnen gamers zich nu al opgeven voor de WildStar free-to-play beta.

Ontwikkelaar Carbine Studios wil dat alle gebieden van de planeet Nexus speelbaar blijven voor alle spelers. Betalende gamers krijgen een aantal voordelen in de vorm van XP boosts en andere bonussen en daarnaast wordt er een winkel geïntroduceerd die spelers cosmetische voorwerpen laat aanschaffen tegen betaling van echt geld.

Daarnaast wil Carbine Studios af van het speerwoord 'hardcore' wat vaak op WildStar werd geplakt. De online game was aardig pittig, maar die term bleek meer mensen af te schrikken dan daadwerkelijk over te halen. Er zullen makkelijkere dungeons geïntroduceerd worden die al vanaf level 10 speelbaar zijn, in plaats van de gebruikelijke level 20. Dat wil echter niet zeggen dat de gehele game versimpeld wordt. Zo zullen de bestaande raids ouderwets pittig blijven, al worden ze nu wel speelbaar voor een man of 20 in plaats van 40 actieve spelers.

WildStars creative directors Chad Moore en Mike Donatelli laten weten dat de studio druk bezig is met alle veranderingen, maar zien de komst van free-to-play hoopvol in. Misschien zelfs wel met een vleugje van spijt. Want waarom zijn ze niet meteen voor dit succesvolle verdienmodel gegaan in plaats van de riskante maandelijkse betalingen? Honestly, I wish we had. I think it would have been better. is done. I just don’t see it, I don’t personally see it. You can’t have eight free-to-play MMOs launching from countries all over the world then expect to sell your MMO to compete with them. I mean, I’ll try, but I only have so much time in the day.

You’re just limiting people who can play your game and if your game is good… But having said that, the game is so much better now, I don’t know if it would have been such a good idea? Maybe this was the best way it could have shaken out. Is er een kans dat WildStar middels free-to-play wel een hit wordt? We hopen ergens van wel. Carbine Studios heeft flinke klappen gekregen en moest eerder al meerdere werknemers ontslaan wegens het beperkte succes van de MMORPG. Wie weet doen deze veranderingen de ontwikkelstudio meer goed.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten