XCOM 2 aangekondigd met release in november 2015

© PXimport

XCOM 2 aangekondigd met release in november 2015

Geplaatst: 1 juni 2015 - 13:28

Aangepast: 16 november 2022 - 09:50

Redactie ID.nl

PC - Goed nieuws voor strategiefans, want 2K Games heeft zojuist XCOM 2 onthuld! Het turn based-strategiespel zal nog dit jaar exclusief voor de pc verschijnen, want de release staat gepland in november 2015. XCOM 2 is het vervolg op het zeer goed ontvangen XCOM: Enemy Unknown, al zijn de rollen ditmaal omgedraaid. Waar je in Enemy Unknown met XCOM de aarde moest verdedigen tegen gespuis uit de ruimte, hebben in XCOM 2 aliens de controle over de aarde overgenomen. Uiteraard is het aan de speler om met het XCOM-team de aarde terug te veroveren. Nieuw in XCOM 2 zijn onder andere procedureel gegenereerde levels, een uitgebreidere ondersteuning voor mods, vijf ge&#252pdatete klassen, meer mogelijkheden om je soldaten aan te passen en nieuwe tegenstanders. Jake Solomon, creative director bij Firaxis Games, vertelt: The feedback from the passionate XCOM community played an important role in the development of XCOM 2, driving us to push the visual, gameplay and replayability boundaries of what a strategy game can be. We&#8217re thrilled to implement long-time fan requested features such as procedural levels and modding support, as well as adding more of what makes XCOM great like new aliens, enemies and soldier classes.

PC - Goed nieuws voor strategiefans, want 2K Games heeft zojuist XCOM 2 onthuld! Het turn based-strategiespel zal nog dit jaar exclusief voor de pc verschijnen, want de release staat gepland in november 2015. XCOM 2 is het vervolg op het zeer goed ontvangen XCOM: Enemy Unknown, al zijn de rollen ditmaal omgedraaid. Waar je in Enemy Unknown met XCOM de aarde moest verdedigen tegen gespuis uit de ruimte, hebben in XCOM 2 aliens de controle over de aarde overgenomen. Uiteraard is het aan de speler om met het XCOM-team de aarde terug te veroveren.

Nieuw in XCOM 2 zijn onder andere procedureel gegenereerde levels, een uitgebreidere ondersteuning voor mods, vijf geüpdatete klassen, meer mogelijkheden om je soldaten aan te passen en nieuwe tegenstanders. Jake Solomon, creative director bij Firaxis Games, vertelt:

The feedback from the passionate XCOM community played an important role in the development of XCOM 2, driving us to push the visual, gameplay and replayability boundaries of what a strategy game can be. We’re thrilled to implement long-time fan requested features such as procedural levels and modding support, as well as adding more of what makes XCOM great like new aliens, enemies and soldier classes.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten