Zo werkt Bol.com met de Google Assistent

Door: Wesley Akkerman | 03 september 2019 10:22

bol.com privacy
How To

Je kunt niet alleen praten met Appie van de Albert Heijn, het is ook mogelijk het gesprek aan te gaan met de assistent van webwinkel Bol.com, via de Google Assistent. Het mooiste is dat je hier vrijwel niets voor hoeft te doen. Hoe dit precies werkt en wat je allemaal kunt regelen via de Google Assistant, vind je terug in dit artikel.

Mocht je ons eerder geschreven artikel over Appie en de Google Assistent al hebben gelezen, dan zal dit artikel je waarschijnlijk bekend voorkomen. Beide assistenten zijn namelijk op redelijk dezelfde manier aan te spreken en te gebruiken. Om in gesprek te gaan met Bol.com, open je de Google Assistent op je smartphone, slimme speaker of smart display middels het bekende commando ‘Hey Google’, gevolgd door de opdracht ‘…praat met Bol.com’. Je kunt dit ook typen natuurlijk, wanneer je in het openbaar vervoer zit en liever niet wil dat iedereen meteen weet wat je aan het doen bent.

Google Home review

Dit kunt je met Bol.com en Google Assistent

Wanneer je Bol.com voor het eerst aanspreekt, dan duurt het net even een seconde langer voordat alles op gang gekomen is. Maar daarna werkt alles nog sneller dan de eerste keer. Je kunt nu een aantal dingen doen. Je kunt de assistent van de populaire webwinkel vragen naar cadeautips, bijvoorbeeld. De assistent zal je dan een aantal vragen stellen om de zoekresultaten te versmallen. Zo kan Bol rekening houden met iemands leeftijd en met jouw budget. Daarnaast kun je vragen wat nou precies de dagdeal is, wat een specifiek product kost (mits die daar verkocht wordt natuurlijk) of waar je pakket blijft. De assistent kan dan vervolgens aangeven wanneer de bezorger ongeveer komt.

Het is overigens niet verplicht om je account te koppelen aan die van Bol.com. Je kunt de assistent gewoon gebruiken. Doe je dit echter wel, dan krijg je toegang tot enkele functies die anders niet mogelijk zijn. Met een gekoppeld account kun je producten op je verlanglijstje zetten of de status van je bestelling opvragen. Dit kan overigens alleen geregeld worden op een smartphone met Android 5.0 op iOS 10.0 of hoger, aangezien je binnen de in-app browser van de Google Assistent moet inloggen met je Bol-account. Mocht je iets willen bestellen bij de webwinkel, dan kan dat ook via de Google Assistent – maar alleen op je smartphone. Ook dan moet je namelijk ingelogd zijn bij de website, zodat je in de beschermde omgeving kunt afrekenen.

0 Reactie(s) op: Zo werkt Bol.com met de Google Assistent

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.