Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor ons privacy- en cookiebeleid. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Akkoord

Illuminati? Dat zijn amateurs vergeleken met Google!

Door: | 16 maart 2014 11:03

Internet & Thuis

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. pagina 2

OPINIE - Stop de persen, want ik ken het boosaardige masterplan van Google om de wereld te overheersen. Berouw uw Bing-zonden!

Heb web staat bomvol met leuke complottheorieën, zoals de man die denkt dat zijn IPS de eigen DNS-servers saboteert om het verkeer naar een Chinese verkoper van tweedehands meubels te beperken. Een hele tijd hebben we onze wildste IT-fantasieën losgelaten op het superrijke Microsoft of geniepige telco's. Maar die visionairs met een beperkt idee van de werkelijke ellende zijn allang overtroffen. De illuminati zijn namelijk een stelletje heikneuters vergeleken met Google.

Het einddoel ontrafeld

Snel wekelijks de IT-koppen en je komt de naam 'Google' meerdere keren tegen. Maar het is lastig om een omvattende strategie te ontdekken in de kakofonie van Google-berichten. Neem de afgelopen week. Google gaat aan de slag met mobiele gamecontrollers, zijn glasvezeldienst maakt stappen vooruit, het bedrijf investeert in een online kredietfirma en de firma bouwt blijkbaar een Big Brother-achtige afluistersilo in Californië.

Hoe kunnen we dat nou verenigen met één masterplan? Het bedrijf heeft zijn klauwen in zoveel zaken dat Google van voren toch niet meer kan weten dat hij achteren leeft? Maar dat is natuurlijk precies wat 'ze' je willen doen geloven. Ik kan nu onthullen dat ik, na urenlange noeste onderzoeksjournalistiek en gesterkt door mijn toewijding aan De Waarheid en vele glazen whisky, een patroon heb ontdekt in het plan van Google en nu weet wat het einddoel is van het bedrijf. Google wil de wereld bezitten en begint daarom bij jou.

De allesbeheersende machine

Het begon allemaal bescheiden en goedaardig met een bijna filantropisch zoekprogramma en een slogan 'Don't be evil'. Was het 'evil' om onze zoekopdrachten te gebruiken voor Adwords en Google Analytics? Dat mogen de generaties na de Googlepocalypse bepalen - als er dan nog mensen zijn. De zoekmachine van Google is geëvolueerd tot een machine die weet wat je zoekt, je netjes in een bubbel houdt en adverteerders op je afvuurt. Maar bedrijven en consumenten zijn allemaal slechts pionnen op het bord van Google.

Dat is maar een kleine stap naar e-tail en Google waagde meteen de sprong om zijn imperium uit te breiden. Ziedaar Google Wallet, Google Catalogs en Credit Karma, dat waarschijnlijk binnenkort wordt omgedoopt naar iets als Google Credit. De tijdlijn van dit door mij ontdekte masterplan strookt totaal niet met mijn bevindingen, maar feiten mogen een goede tirade niet in de weg staan.

Als katten in een keukenmachine

Van e-tail is het een kleine stap naar content. Ziedaar Google News, Google Finance, YouTube en de andere contentportals. Brood en spelen, allemaal uit de koker van Google. Die drive om ons te beheersen gaat nu verder met de gameconsole. Welke games vind je leuk? Google weet het al. Waar koop je ze? Google weet het al. Waar speel je ze? Google weet het al. Kan Google dat dus allemaal net zo goed zelf leveren? Ja.

Google weet alles van onze abstracte ideeën, maar wat nog ontbreekt is directe toegang tot onze hersenstammen. Google heeft daarom zijn zinnen gezet op het achterhalen van waar we mee bezig zijn, wat we 'papier' toevertrouwen, waar we het over hebben en welke bestanden we opslaan. Ziedaar Google Apps, Gmail, Google Drive, Google Voice en dat sociale netwerk dat je overal tegenkomt maar toch niet gebruikt. (Dat zal je nog bezuren!) Google heeft toegang tot je liefdesbrieven, vakantiefoto's en telefoongesprekken met mama. Het zit allemaal in één database en is even goedaardig als het proppen van een katje in een keukenmachine om een aflevering van Will It Blend te maken.

5 Reacties op: Illuminati? Dat zijn amateurs vergeleken met Google!

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
    • 3 jaren geleden
    Ik heb een vraag: hoeveel research hebben jullie gedaan achter de illuminatie, nwo, vrijmetselarij, …
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
    • 3 jaren geleden
    *FACEPALM*
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oscar
    • 3 jaren geleden
    Ach……Google hoeft niet eens in de hersenstam te komen, willen ze ook niet eens, om veel over het zoek/ surfgedrag, van internetters wereldwijd te weten te komen. Google weet veel van het zoek/surfgedrag, en bepaalde meningen (politieke) opvattingen, internet shopgedrag van internetters, waaarom? Bij vele internetters, klinkt het woord "gratis" als een soort toverwoord, een startsein, tot het nemen/gebruiken van zoveel mogelijk diverse door Google aangeboden, gratis internet diensten, zoals e-mail, Google Maps, en de vele tientallen andere gratis apps. En die apps registreren, eventueel, via mobiel ingebouwde gps, Google Maps moeiteloos de hele handel en (internet) wandel, en de bezochte (internet web) locaties. Want niemand is ooit de gebruiksvoorwaarden nagegaan, zowat 90 procent klikt moeiteloos op ja, bij het akkoord gaan met de voorwaarden, voor het gebruik van Google Maps. Want die Google Maps, op je pc/smartphone is toch veel handiger dan zo'n opvouwbare (stads) plattegrond.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
    • 3 jaren geleden
    Ach,en maar zeiken over privacy bij Google en nu ook over ING,maar ondertussen wel met zijn alle op Facebook,en dat is veeel erger.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
    • 3 jaren geleden
    Wie zegt me dat hun debiele bril mijn hersengolven niet opvangen en doorsturen?
    Er zijn meer manieren om de wereld te onderwerpen aan je waanideeën.
    Probeer Android maar eens te gebruiken zonder Google.!
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.