Google verliest 'kinderen' snel in 2014

Door: | 07 april 2014 10:04

Internet & Thuis

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. pagina 2
  3. pagina 3
  4. pagina 4

Google verliest in het nog jonge 2014 relatief veel producten in korte tijd. Een terugblik op ideeën die onze harten nooit veroverd hebben.

'Google is dit jaar weer volop actief en het bedrijf heeft nu al een paar aankondigingen gedaan, waaronder een videovergadersysteem voor de Chromebox en verdere uitrolplannen in de VS voor FTTH-dienst Google Fiber. Maar terwijl er nieuwe dingen gebeuren, worden oude zaken afgestoten. De begraafplaats van Google is groot, dus we kijken nu alleen naar de dingen die in 2014 zijn verdwenen.

Bump en Flock

Google kocht de Bluetooth-app Bump voor iOS en Android. Die maakte het makkelijk voor smartphonegebruikers om te delen via Bluetooth door de toestellen tegen elkaar te tikken. Google kocht het in september vorig jaar en kreeg daardoor ook meteen de fotodienst Flock in handen. Maar in januari viel het doek voor beide applicaties en gebruikers kregen dertig dagen de tijd om hun data te redden.

Currents

De nieuwsaggregator Currents van Google was een alternatief voor de populaire nieuwsreader Flipboard. In december 2011 werd de app aangekondigd, begin dit jaar werd hem de nek weer omgedraaid. Gebruikers werden doorgesluisd naar de Google Play Kiosk. De ophef over het verdwijnen van deze nieuwsreader haalde het niet bij de commotie toen Google Reader ten grave werd gedragen.

Lees ook: 15 lijken op de begraafplaats van Microsoft