Google verliest 'kinderen' snel in 2014

Door: bob-brown | 07 april 2014 10:00

Internet & Thuis

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. pagina 2
  3. pagina 3
  4. pagina 4

Google verliest in het nog jonge 2014 relatief veel producten in korte tijd. Een terugblik op ideeën die onze harten nooit veroverd hebben.

'Google is dit jaar weer volop actief en het bedrijf heeft nu al een paar aankondigingen gedaan, waaronder een videovergadersysteem voor de Chromebox en verdere uitrolplannen in de VS voor FTTH-dienst Google Fiber. Maar terwijl er nieuwe dingen gebeuren, worden oude zaken afgestoten. De begraafplaats van Google is groot, dus we kijken nu alleen naar de dingen die in 2014 zijn verdwenen.

Bump en Flock

Google kocht de Bluetooth-app Bump voor iOS en Android. Die maakte het makkelijk voor smartphonegebruikers om te delen via Bluetooth door de toestellen tegen elkaar te tikken. Google kocht het in september vorig jaar en kreeg daardoor ook meteen de fotodienst Flock in handen. Maar in januari viel het doek voor beide applicaties en gebruikers kregen dertig dagen de tijd om hun data te redden.

Currents

De nieuwsaggregator Currents van Google was een alternatief voor de populaire nieuwsreader Flipboard. In december 2011 werd de app aangekondigd, begin dit jaar werd hem de nek weer omgedraaid. Gebruikers werden doorgesluisd naar de Google Play Kiosk. De ophef over het verdwijnen van deze nieuwsreader haalde het niet bij de commotie toen Google Reader ten grave werd gedragen.

Lees ook: 15 lijken op de begraafplaats van Microsoft

4 Reactie(s) op: Google verliest 'kinderen' snel in 2014

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • 7 april 2014 14:56 Oscar
    Dat heeft te maken met het zogenaamde "Geld teveel" bedrijfscultuur dat waarschijnlijk bij Google heerst. Hun oorlogskas puilt uit van de miljarden. Dus wat doe je als je van de gekkigheid niet weet waar je al dat geld aan moet uitgeven. Dan struin je als Google de hele (internet) wereld af, om zo'n beetje elke dienst of applicatie, wat maar los, of vast zit, of interessant lijkt voor veel geld op te kopen. Om het vervolgens bij ontnuchterend besef van de aangekochte (mis)koop, gauw weer bij het digitale grofvuil te zetten. Want tja, wat maakt het uit, als de miljoenen toch harder binnenstromen, dan kunnen worden uitgegeven.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 7 april 2014 15:00 Anoniem
    Tip: voeg even een CSS regel toe om te voorkomen dat afbeeldingen buiten de oevers van het artikel breken:
    .
    #content img {
    max-width: 100%;
    }
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 7 april 2014 15:01 Anoniem
    ….en wederom wil Oscar graag even zijn bek een duw geven om wijs over te komen. Jammergenoeg voor de overige lezers is hij alleen maar irritant.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 7 april 2014 16:22 Oscar
    Het feit is wel, dat ondanks die lijst van tegenvallende producten en diensten. Google als een internet reus is, dergelijke verliezen makkelijk kan dragen. Omdat er nog genoeg verdient wordt met andere producten en diensten die wel aanslaan.
    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.