Bethesda wist van problemen PS3-versie Skyrim

© PXimport

Bethesda wist van problemen PS3-versie Skyrim

Geplaatst: 16 februari 2012 - 13:30

Aangepast: 16 november 2022 - 09:24

Elmar Rekers

Bethesda geeft toe dat ze op de hoogte waren van ernstige geheugenproblemen in de PlayStation 3-versie van Skyrim. Dat zegt gamedirector Todd Howard in een interview met website Kotaku.

Volgens Howard was Bethesda al voor de lancering van de game bekend met de zogenoemde 'bad memory situation'. Dat de game toch gewoon gelanceerd werd naast de Xbox 360 en pc-versie kwam omdat de studio er vanuit ging dat slechts een handjevol gamers hier last van zou hebben.

Tot het uiterste

"Door de manier waarop onze dynamische technieken en scripting werken, is het logisch dat er situaties ontstaan waarin de PS3 tot het uiterste wordt gedreven. Maar we hadden het idee dat we veel van deze situaties wel onder controle hadden", zegt Howard.

"Bij veel spelers ligt het er echter geheel aan hoe ze de game precies spelen. En dat kan sterk verschillen wanneer er honderden uren wordt gespeeld. Het gaat daarbij zelfs om details als de spells die ze gebruiken, welke gebouwen ze hebben bezocht, enzovoorts."

Lag

De problemen met de PS3-versie bleken kort na de lancering van Skyrim groter te zijn dan Bethesda had verwacht. Veel gamers klaagden over extreme 'lag' tijdens het spelen, waarna de ontwikkelaar mensen opriep hun opgeslagen data op te sturen zodat het probleem verder onderzocht kon worden.

Bethesda heeft onlangs patch 1.4 vrijgegeven voor de PlayStation 3-versie van Skyrim, waarmee de meeste problemen zouden moeten zijn opgelost. Howard houdt echter wel een slag om de arm en laat weten dat de studio constant verbeteringen aan het spel zal doorvoeren.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten