CES 2018: Sony introduceert nieuwe audioproducten en Bravia televisies

Door: Lub Snoek Lub Snoek | 09 januari 2018 11:32

Nieuws

Tijdens de CES in Las Vegas heeft Sony enkele nieuwe audioproducten geïntroduceerd, evenals een aantal nieuwe BRAVIA-lijn. Hiermee bouwt Sony verder op eerdere successen met gelijksoortige producten.

Sport en speakers

Sony breidt het assortiment uit met een drietal draadloze sportoordopjes. Alle koptelefoons zijn spatwaterdicht, maar zijn door extra functies eenvoudig te onderscheiden. De SP500 is de klassieke koptelefoon voor sporters en met een instapprijs van 90 euro. De SP600N is met 160 euro iets duurder en heeft dezelfde functies, maar meerdere knoppen voor de bediening en actieve noice-cancelling. De SP700N is de sportiever opvolger van de WF-1000X die Sony vorig jaar tijdens IFA presenteerde. Deze volledig draadloze koptelefoon is spatwaterdicht, wordt geleverd met een oplaadcase en zal 200 euro gaan kosten. Eerstgenoemde is vanaf april verkrijgbaar, de andere twee koptelefoons liggen vanaf juni in de winkel.

Ook de EXTRA BASS-speakers van Sony krijgen een upgrade. De speakers hebben nog steeds de herkenbare diepe bas en de lampen om een lichtshow te geven tijdens het luisteren. Ook hebben alle modellen een waterbestendig en stofvrij ontwerp met een IP67-waardering. Hierdoor kun je de speakers overal gebruiken. Nieuw is de LIVE SOUND technologie, waarmee de lusiteraar het gevoel krijgt dat de muziek live afgespeeld wordt bij een concert of festival. Het geluid wordt in deze modus verticaal en horizontaal afgespeeld. De nieuwe speakers krijgen ook een DJ-functie en kunnen reageren op aanraking, waardoor je eenvoudig een feestje bouwt met de speakers van Sony. De SRS-XB21 is de kleinste speaker uit de reeks en zal 120 euro gaan kosten, de SRS-XB31 is een slag groter en krijgt een prijskaartje van 170 euro. De SRS-XB41 is de grootste speaker uit de lijn en zal 230 euro gaan kosten. Alle drie speakers zullen vanaf april 2018 verkrijgbaar zijn.

BRAVIA

Begin 2017 introduceerde Sony de BRAVIA A1, de eerste OLED-televisie van het Japanse merk. Sony breidt het assortiment uit met de AF8, een toegankelijkere OLED-televisie. Ook het LED-assortiment wordt utigebreid met de XF90, XF85 en XD80-serie. Alle televisies zijn uitgerust met 4K-resolutie en HDR. De televisies zijn opvallend dun en minimalistisch, en ogen hierdoor heel modern. De speakers en aansluitingen zijn uit het zicht geplaatst voor een strak geheel.

Naast televisies brengt Sony ook een aantal soundbars op de markt, de HT-ZF9, HT-XF9000 en SF200. De soundbars zijn ontworpen om bij de Sony BRAVIA televisies te passen. De HT-ZF0 en HT-XF9000 ondersteunen Dolby Atmos en simuleren met de Vertical Surround Engine bioscoopgeluid zonder weerkaatsing via het plafond. Dankzij de ondersteuning van DTS:X is een virtueel ruimtelijk geluid mogelijk. Naast deze grotere soundbars introduceert Sony ook een compacte soundbar: de HT-SF200. De HT-ZF9 en HT-XF9000 zullen respectievelijk 800 en 500 euro gaan kosten en zijn vanaf april beschikbaar. De kleinere SF200 zal 250 euro kosten en is vanaf maart al beschikbaar.

0 Reacties op: CES 2018: Sony introduceert nieuwe audioproducten en Bravia televisies

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.